چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵

بامداد افشار برای قاتل زندانی 25 زن موسیقی ساخت

بامداد افشار

سینما پرس- گروه هفت هنر/ بامداد افشار از آهنگسازی برای نمایش «باغبان مرگ» به کارگردانی آروند دشت آرای خبر داد و گفت: در این کار موزیک زیاید نداریم بیشتر طراحی صدا کرده ام.

بامداد افشار نوازنده و آهنگساز در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، گفت: نمایش «باغبان مرگ» داستان مردی است که 25 زن را به قتل رسانده و در زندان به سر می برد. کل فضای تنایش زندان را نشان می دهد، آخرین زن یک خبرنگار است که با او مصاحبه می کند این فرد قاتل قرار است اعدام شود و ما شاهد دیالوگ هایی هستیم که تا قبل از اعدام بین او و زن خبرنگار رد و بدل می شود.

 

وی افزود: «باغبان مرگ» نوشته محمد چرمشیر است که به کارگردانی آروین دشت آرای و با بازی آتیلا پسیانی و طناز طباطبایی از 9 تیر به مدت 45 شب در تالار شمس موسسه اکو به روی صحنه می رود.

 

این آهنگساز در خصوص فضای موسیقی این کار و جزئیات آهنگسازی آن تصریح کرد: این نمایش براساس حال و هوایی که دارد موسیقی زیادی ندارد و من بیشتر طراحی صدا را برعهده داشته و به نوعی صداها و دیالوگ ها را اکولایزر کرده ام تا فضای زندان و ترس القا شود.هیچ سازی در کار وجود ندارد و بیشتر از موسیقی الکترونیک استفاده خواهم کرد همین طور از صداهایی که در خود فضا وجود دارد مثل صدای حرکت دادن میز و دیگر صداهایی که بر روی صحنه به گوش می رسد. چون فضا خیلی مرموز است سعی کرده ام این فضا را با تمرکز بر روی صداها ایجاد کنم، از اینرو ترجیح دادم موزیک نباشد و بیشتر فضاسازی و طراحی صدا باشد.

 

گفتنی است؛ بامداد افشار ساخت و اجرای موسیقی نمایش هایی چون «از پا نیفتاده» به کارگردانی رضا ثروتی، «تاریکی همچون رؤیا» به کارگردانی اصغر پیران، «هدیه مرموز» به کارگردانی «یاسر خاسب»، «پرنده ها برای پرواز نیازی به کلاس درس ندارند» به کارگردانی محمد عاقبتی، «در کوچه رندان» به کارگردانی آروند دشت آرا، «مکث» به کارگردانی رضا ثروتی، «عجایب المخلوقات» به کارگردانی رضا ثروتی و ... را برعهده داشته است.

 

انتهای پیام/ص/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.