یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰

پخش یک برنامه شبانه جدید تابستانی از شبکه چهار

«به وقت ایران» در شب های تابستان

شبکه چهار سیما

سینماپرس-گروه تلویزیون/ شبکه چهار برنامه «به وقت ایران» را از اول تابستان به صورت زنده روی آنتن می برد.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینمای ایران، شبکه چهار سیما پس از برنامه های موفق شبانه «دو قدم مانده به صبح»، «دور میز شب» و «هزار و یک شب» این بار مخاطبان شبانه این شبکه را به برنامه «به وقت ایران» دعوت می کند.

ایرج عرب زاده تهیه کننده برنامه با اشاره به محوریت علمی این برنامه شبانه، گفت: «برنامه به وقت ایران که از اول تیرماه از شنبه تا سه شنبه ساعت 23:15 به صورت زنده روی آنتن شبکه چهار سیما می رود به ترتیب هر شب یک موضوع از مباحث پزشکی، فنی مهندسی، پژوهش و دانشگاه و محیط زیست را مورد نقد و بررسی قرار می دهد».

وی در تشریح جزئیات این برنامه خاطرنشان کرد: «45 دقیقه از این برنامه علمی به گفت و گو و تبادل نظر اختصاص دارد که در هر برنامه حداقل دو نفر با دو دیدگاه مختلف در مورد موضوع برنامه به بحث و تبادل نظر می پردازند».

 

110 اولویت مهم علمی موضوع اولین برنامه

عرب زاده گفت: «در نخستین قسمت های برنامه مباحث کلان علمی کشور در حوزه های چهار گانه هفتگی برنامه بررسی می شود و به تدریج به مسائل و موضوعات خاص تر بررسی می شود. بطور مثال مرزهای علم و صنعت و فناوری در کشور چیست؟هزینه های خانوادگی دانشمندان و استادان علمی کشور چه میزان است؟مقالات و پایان نامه ها با چه معیارها و ضوابطی اعتبارسنجی میشوند؟قوانین و ضوابط محدود کننده توسعه علم در کشور کدام است؟ از جمله موضوعات و سوالاتی است که در برنامه مطرح می شود. عرب زاده به اولین موضوع برنامه اشاره کرد و گفت: در هفته اول برنامه 110 اولویت مهم پزشکی،فنی مهندسی، پژوهش و محیط زیست با حضور کارشناسان در برنامه بررسی می شود. و در هفته دوم بحث اخلاق را در هر یک از این موضوعات مورد واکاوی قرار می دهیم».

وی گفت: «برنامه دارای یک تیم پژوهشی به سردبیری «امیررضا راز» است که موضوعات ، سوالات و بخش های برنامه توسط این تیم طراحی می شود».

 

از «سیاه و سفید» تا «ندای مردم»                                                                                    

عرب زاده سیاه و سفید و ندای مردم را از جمله بخش های برنامه عنوان کرد و افزود: «30 دقیقه از برنامه به پخش گزارش و میان برنامه اختصاص دارد و به همین منظور آیتم های خوبی برای متنوع تر شدن برنامه طراحی شده است.«سیاه سفید» یک آیتم نمایشی است که نظرات عمومی مردم در مورد موضوعی خاص به صورت سیاه و سفید بیان می شود».

به گفته وی «حدیث نفس» نام یکی دیگر از بخش های برنامه است که در ان پیشکسوتان علمی کشور معرفی می شوند. در بخش «ندای مردم» نظرات مردم درباره موضوع برنامه مطرح خواهد شد. پخش گزارش هایی ازپایان نامه های برتر علمی کشور در مقطع دکترا و همایش های علمی از دیگر بخش های این برنامه تلویزیونی است.

 

نظرخواهی از مخاطبان

تهیه کننده به وقت ایران نظرخواهی از مخاطبان را یکی دیگر از بخش های برنامه اعلام کرد و افزود: «در هر قسمت یک پرسش علمی متناسب با موضوع مورد بحث در برنامه مطرح می شود و مخاطبان از طریق پیامک در این نظر سنجی شرکت می کنند».

 

یادی از برنامه پرتو

عرب زاده که تهیه کنندگی برنامه های علمی مطرحی همچون پرتو را درکارنامه کاری خود دارد درباره علت تولید این برنامه گفت: «نیاز علمی کشور این است که بداند بزرگترین مشکلات علمی جامعه کدام است و راه حل های صاحب نظران در این باره چیست به همین منظور و با توجه به رویکرد علمی شبکه چهار سیما تصمیم به تولید یک برنامه علمی شبانه گرفت و با توجه به پشتوانه کاری من که تولید برنامه های  علمی مختلف همچون پرتو است تهیه کنندگی این برنامه به اینجانب پیشنهاد شد».

 

اجرای برنامه در دکوری متناسب موضوع

عرب زاده درباره نحوه اجرای برنامه گفت: «برنامه توسط دو مجری ممتاز برنامه های علمی تلویزیون هدایت می شود که یک مجری با مهمانان برنامه به گفتگو می پردازد و در بخش دیگری از برنامه مجری دوم مهم ترین خبرهای روز علمی ایران و جهان را اطلاع رسانی و سوالات و نظرات مخاطبان را مطرح می کند».

تهیه کننده برنامه به وقت ایران یادآور شد: «دکور برنامه بر اساس نام و موضوعات آن طراحی شده و با تیتراژی مناسب از اول تیرماه روانه آنتن پخش خواهد شد».

انتهای پیام/ ع. ن ـ ب. ب

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.