شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸

«حیات وحش» امشب روی آنتن می رود

پارک ملی گلستان در مستندی به تصویر کشیده می شود

پارک ملی گلستان

سینماپرس: گروه تلویزیون/ مستند «حیات وحش پارک ملی گلستان» امشب از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. این مستند یک دوره طولانی تصویربرداری را پشت سر گذاشته است.

به گزارش سینماپرس، مجموعه مستند «حیات وحش پارک ملی گلستان» از مجموعه «هیرکان» به کارگردانی و تهیه کنندگی سعید نبی امشب ساعت 22 از شبکه مستند روی آنتن خواهد رفت. این مستند به مدت سه سال در شبکه مستند و در زمان 70 دقیقه تصویربرداری شده و در آن طبیعت جنگل بکر و دویست میلیون ساله ایرانی در چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان به همراه رفتار شناسی دقیق و نوین از حیات وحش بسیار زیبای آن را به تصویر کشیده است.


همچنین در این فیلم مستند اسناد جاده پارک ملی گلستان نیز بررسی شده و به چگونگی احداث این جاده برخلاف معاهدات بین المللی پارک های ملی در دنیا نیز پرداخته شده است.


پخش تصاویری ناگوار از جان باختن هموطنان مان در حاشیه پارک به دلیل بروز سیل های ویرانگر (که به دلیل تخریب های صنعتی در این منطقه شدت گرفته) در سال های 80، 81 و 84 نیز از دیگر بخش های اصلی این مستند خواهد بود.


اكبر مناني دوبلور باسابقه كشور نيز در اين مستند به عنوان نريتور حضور دارد.


ساير عوامل اصلي اين پروژه عبارتند از: تصويربردار: رضا تيموري، تدوين: طاهره حسيني، نويسنده: مريم خديوي بروجني، صداگذار و آهنگساز: بهروز شهامت، آهنگساز.

 

 

انتهای پیام/ ع.ن - ب.ب
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.