دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۴

در شبکه چهارم سیما/

راز آفرینش با رژه پنگوئن ها باز گو می‌شود

رژه پنگوئن ها

سینماپرس - گروه تلویزیون/ شبکه چهار سیما این هفته فیلم های «اقیانوس»،«رژه پنگوئن ها»،«شامپانزه»،«پرندگان مهاجر»،«راز آفرینش» و «خلیج کوچک»را به نمایش در می آورد.

به گزارش سینماپرس به نقل از روابط عمومی شبکه چهار، جشنواره فیلم های مستند شبکه چهار که برترین آثار مستند را در ایام تابستان از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۴ به نمایش می گذارد. این هفته از ۱۹ تا ۲۴ مرداد به ترتیب مستندهای «اقیانوس»،«رژه پنگوئن ها»،«شامپانزه»،«پرندگان مهاجر»، «راز افرینش» و «خلیج کوچک» را پخش خواهد کرد.

 

«اقیانوس» به کارگردانی ژاک پرن و ژاک کلوزو تصويري جذاب و دل‌نشين از آبزیان در اقیانوس‌ها را به نمایش می گذارد. این فیلم جایزۀ سزار در سال ۲۰۰۱را دریافت کرده است.

«رژه پنگوئن ها» به کارگردانی لوك ژاكه محصول ۲۰۰۵/ فرانسه است، که نمایش زندگی پنگوئن ها در دورترين و بد آب و هواترين نقطة كرة زمين به نمایش می گذارد.

«شامپانزه» به کارگردانی الستیر فاترگیل و مارک لیفیلد، محصول سال ۲۰۱۰؛ تانزانیا است. این فیلم مستندی جذاب و سرگرم‌‌کننده است که تصاویری حیرت‌انگیز و موشکافانه از حیات وحش شامپانزه‌های آفریقا را به تصویر می کشد.

«پرندگان مهاجر» به کارگردانی ژاك پرن براي دانشمنداني كه در توليد آن مشاركت داشتند، مجالي بود تا بر دانسته‌هاي خود درخصوص مطالعه رفتار تطبيقي پرندگان بيفزايند. همچنين به عامه مردم هم كمك كرد تا به درك بهتري از برنامه‌هاي پژوهشي در مورد پرندگان برسند. همچنين گام بلندي در تدوين فيلم‌هاي مستند جانورشناسي محسوب شد و از اين‌ رو در سال ۲۰۰۲ جايزه سزار بهترين تدوين به آن تعلق گرفت. «پرندگان مهاجر» در هفتاد و پنجمين دوره جوايز آكادمي علوم و هنرهاي سينماي آمريكا هم نامزد دريافت جايزه اسكار بود.

«راز آفرینش» فيلمي از زوجِ زيست‌شناس: كلود نوريساني و ماري پرِنو محصول سال ۲۰۰۴، فرانسه است. این زوج در اين فيلم پرسش‌هاي بزرگي را دربارة پيدايشِ هستي و سيرِ تكامل و تكوينِ جهان مطرح مي‌كنند، و سعي مي‌كنند به پاسخ‌هاي قانع‌كننده‌اي براي اين پرسش‌ها بيابند.

«خلیج کوچک» به‌كارگرداني لوييس سايهويوس مستندي تكان دهنده درباره صيد و كشتار دلفين‌ها در يكي از جزاير ژاپن است.این فیلم برندة جايزة بهترين فيلم مستند در مراسم اسكار سال ۲۰۱۰ و برندة ۲۳ جايزة بين‌المللي شده است.

 

 

انتهای پیام/ ع.ن/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.