شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲

در جلسه نمایش «بشارت...» در فرهنگسرای رسانه مطرح شد:

تمجید تهیه کننده «اجاره نشینها» از بازی متین هنگامه قاضیانی

بشارت به یک شهروند هزاره سوم

سینماپرس: گروه تلویزیون / فیلم «بشارت به یک شهروند هزاره سوم» با حضور کارگردان فیلم«محمد هادی کریمی» در فرهنگسرای رسانه به نمایش درآمد و در این جلسه بازی هنگامه قاضیانی مورد تمجید هارون یشایایی قرار گرفت.

به گزارش سینماپرس، پس از نمایش فیلم، «هارون یشایائی» از پيشكسوتان حوزه سینما و تهيه كننده آثاري همچون اجاره نشين ها ، ناخدا خورشيد، اي ايران و كيميا درباره این فیلم گفت: فیلم از نظر فنی، بسيار خوب و یکدست بود و توانسته به یک بیان شخصی برسد. شیوه بیانی فیلم به دلیل تعلیقات زیادش بیشتر به سینمای اروپای شرقی نزدیک است.مونتاژ فیلم بسیار خوب است و همچنین بازی متین و قابل حس هنگامه قاضیانی در نقش مینو، نقطه قوت کار است.

محمد هادی کریمی در ادامه و در پاسخ به سوال یکی از كارشناسان مبنی بر اینکه آيا مي توان آنرا يك فيلم معناگرا دانست گفت: به طور کل، مخاطبان و خود فیلم هستند که باهم معناگرا يا نبودن يك فيلم را می سازند و علاوه بر فيلم مود، حفظ شخصي، درونيات و تجربيات مخاطب در تلقي معناگرايي از يك فيلم مهم است.

کریمی ادامه داد: تلاشم بر این بوده تا تعریف جدیدی از یک آموزه ی دینی بدهم. در مورد شیطان  همیشه بحث شده و می شود که بیشتر مبتنی بر روایت های مذهبي است. اما قصد من این بود که با توجه به بروز و مشاهده ی مسئله فرقه های شیطانگرایی در بین افراد، نگاه جدیدی ارایه دهم. به نظرم در جامعه امروز که یکی از ویژگی های بارزش یِاس و نا امیدی از وجود موثر خداوند است، خود عین شیطان گراییست.

به نظر وی:اگر بخواهیم امروزه در مورد شیطان صحبت کنیم، نمی توان تنها به نشانگان ظاهری آن مانند ستاره پنج پر، بز، لوسیفر، مصرف مواد و... اشاره کرد بلکه نا امیدی، یاس، بی اعتمادی بین افراد، معلق بودن و ... که جامعه دچار آنست، پررنگتر و ملموس تر است.

کریمی ادامه داد: ما در فیلم حاضر دو دسته شیطانگرایی داریم: یکی محصلان دختر داستان و دیگری بزرگسالان و همانطور که در متن فیلم هم شاهدیم که اگر بخواهیم ارجاعات درستی از شیطان گرایی بدهیم باید به ریشه های رفتاری افراد بپردازیم زیرا شاکله ذهنی امروزه افراد گرفتار در چنبره بدبینی، یاس و بی اعتمادی است. بنابراین منشاء خودکشی سه تن از دانش آموزان قصه با توجیه ظاهری گرایش و عضویت در حلقه های شیطان گرایی، در واقع به دليل خلاء های عاطفی، گسست های خانوادگی، بی توجهی جامعه به آموزه های اخلاقي در تمام سطوح، نگاه بسته و متعصبانه مسئولان اجتماعی و ... قابل بررسی و رصد است.

گفتنی است نمایش و بررسی فیلم «بشارت به یک شهروند هزاره سوم» با حضور میهمانانی چون دکتر سید علی آذین، متخصص پزشکی اجتماعی، دکتر رضا شیرآلی، روانپزشک، هارون یشایائی_(تهیه کننده سینما)، کیارش یشایائی(فعال محیط زیست)، دکتر حافظ باج اوغلی(روانپزشک)، حجت الاسلام دکتر دادسرشت(مسئول پژوهش های مذهبی تلویزیون)، دکتر فاطمه خالقی(پزشک عمومی و عضو هفته نامه سلامت) و دکتر محمد کیاسالار(سردبیر هفته نامه سلامت) در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

انتهای پیام/ ب.ب 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.