دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹

معاون اجرایی جشنواره فیلم «رشد»:

بخش خلیج فارس با توجه به فرمایشات رهبری به جشنواره «رشد» اضافه شد

 جشنواره رشد

سینماپرس - گروه سینما/محمود مجیب گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرموده بودند خلیج فارس جزء لاینفک جمهوری اسلامی ایران است ما تصمیم گرفتیم این موضوع را هم جزو عناوین فیلم ها قرار دادیم.

به گزارش خبرنگار سینما پرس چهل و سومين دوره جشنواره بين المللي فيلم هاي علمي، آموزشي و تربيتي رشد از تاريخ ۳ لغايت ۱۰ آبان برگزار خواهد شد. در این راستا محمود مجیب معاون اجرایی جشنواره فیلم رشد در گفت و گو با خبر نگار سینما گفت: اهداف جشنواره فیلم «رشد» در راستای سیاست های آموزش و پرورش است و ما همان اهداف را دنبال می کنیم.

 

مجیب ادامه داد: در وحله اول آن چیزی که برای جشنواره مهم است عامل تربیتی و فرهنگی و علمی است و ما باید این موضوعات را در فیلم هایمان ببینیم. مساله سینمایی بودن و هنری بودن کار هم برای ما مهم است. محتوای ما موضوعات علمي، آموزشي و تربيتي است و ظرف ما فیلم  و سینما است و حالا اگر هرچه این ظرف شکیل تر باشد محتوای آن بهتر دیده می شود و فیلمسازانی که بتوانند از زبان سینما استفاده بهتری داشته باشند بهتر می توانند این مسائل را در فیلم هایشان لحاظ کنند.

 

 مجیب تصریح کرد: امسال نسبت به سال های قبل تفاوت های کیفی و کمی در جشنواره شاهد خواهید بود. در سال های قبل شانزده عنوان فیلم برای شرکت در مسابقه در نظر گرفته بودیم که امسال این عناوین به ۲۰ مورد رسید. وسعت آموزش و پرورش به وسعت زندگی است و گسترش عناوین باعث می شود تمام طیف ها و رویکرد ها به آموزش و پرورش در نظر گرفته شود و دایره وسیعی از نگاه ها را در بر بگیرد. هنگامی که هیئت انتخاب به گزینش این فیلم ها می نشینند با موضوعات متنوع و نگاهای مختلفی روبرو می شوند که باعث ارتقاع جشنواره می شود.

 

مجیب ادامه داد: سال گذشته به دلیل اتفاق و زلزله ای که در هریس، ورزقان و اهر افتاده بود ما برای ایجاد شور و نشاط در بچه های این مناطق شود مبحثی را داشتیم که همزمانی جشنواره رشد در این مناطق بود و امسال ما مجدد این کار را تکرار کردیم. همچنین بخاطر فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند: "خلیج فارس جزء لاینفک جمهوری اسلامی ایران است." ما تصمیم گرفتیم سواحل چابهار را در نظر بگیریم و این موضوع را هم جزء عناوین فیلم ها قرار دادیم که اگر فیلمسازی خواست در این مورد فیلمی بسازد در جشنواره حضور داشته باشد.

 

مجیب در پایان گفت: دفتر تکنولوژی یعنی دفتر متولی جشنواره فیلم «رشد»،خواهان این است که فیلم های مستند و علمی که تولید می شوند به تولید علم و فرهنگ کشور کمک کنند.خیلی مهم است جشنواره به لحاظ طرح ابعاد علمی موفق عمل کند و همان طور که دکتر کفاش دبیر جشنواره گفت: "نگاه آموزش و پرورش به معلمان و دانش آموزان فیلم ساز نگاه ویژه ای است".

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.