یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴

با رد فضاسازی اخیر خبرگزاری دولتی ایرنا و روزنامه بانی‌فیلم

سعید الهی: "سینماپرس" در مدیریت جدید خود حتی یک ریال هم از شمقدری دریافت نکرده است

سعید الهی مدیر روابط عمومی انجمن سینمای جوان درخبرگزاری سینمای ایران

در پی فضاسازی اخیر خبرگزاری دولتی ایرنا و سپس روزنامه سینمایی بانی فیلم، سعید الهی؛ مدیرعامل شبکه خبری"سینماپرس" در گفت‌وگویی تاکید کرد: این رسانه در طول مدیریت جدید حتی یک ریال از جواد شمقدری و سایر مدیران سینمایی دولت دهم و حتی یازدهم دریافت نکرده است.

سعید الهی مدیر عامل"سینماپرس" همچنین گفت: اینکه در برخی سایت‌ها و جراید نسبت به موضوعات مالی دولتها و مدیریت گذشته شفاف‌سازی می شود در ذات خود امری پسندیده است ولی اگر با اظهارات کذب یا مبهم کسی یا نهادی را متهم کرده و مبادرت به تشویش اذهان عمومی شود بی تردید در رسالت مطبوعاتی خود باید تجدید نظر کنیم.

 

وی افزود: سینماپرس در طول مدیریت بنده ضمن جذب منابع مالی از بسیاری از مراکز و نهادهای مربوط که مجوزهای لازم را در این خصوص دارند و البته تلاش برای درآمدزایی مستقل، یک ریال از کمک های مالی سازمان سینمایی به موسسات فرهنگی و رسانه های سینمایی را هنوز دریافت نکرده و امیدوار است که آقای ایوبی این شبکه خبری را هم در زمره حمایتهای خود قرار دهند.

 

سعید الهی خاطر نشان ساخت:اینکه خبرگزاری دولتی ایرنا با ارائه یکسری اطلاعات و آمار غلط شرایط را برای سوء استفاده برخی از فرصت طلبان عرصه سینما و زیر سوال بردن تلاشهای مدیران گذشته فراهم کند در شآن دولت اخلاق مدار جناب روحانی نیست.ضمن اینکه منبع تایید کننده خبر چه فرد موثقی است که در خبرگزاری رسمی دولت، در یک کلی گویی فقط نام سازمان سینمایی برده میشود.

 

وی ادامه داد:به محض انتشار خبر کمک دولت دهم به "سینماپرس"موضوع را پیگیری کردم و متوجه شدم در طول 4 سال گذشته سازمان سینمایی در راستای حمایتهای فرهنگی خود تنها مبلغی حدود 250 میلیون آنهم بابت هزینه های جاری و حق الزحمه خبرنگاران زحمتکش عرصه رسانه به مدیران قبلی این مجموعه کمک کرده که هر عقل منصفی بخوبی میداند این رقم برای این مدت طولانی بسیار ناچیز است.

وی گفت:بیاد دارم در زمان مدیریت آقای جعفری جلوه سایتی از سوی معاونت امور سینمایی بنام راه فیروزه راه اندازی شد که هم دولتی بود و هم تا حدودی خنثی و منفعل و در همان زمان سالی حدود 150 تا 200 میلیون هزینه داشت ولی در حال حاضر متعجبم که چطور دوستان با هیجان از یک کمک مالی موجه به یک سایت تخصصی سینمایی که در نوع خود اولین منبع خبری مجازی در حوزه سینما و بخش خصوصی است سخن میگویند.

سعید الهی تصریح کرد: از قدیم الایام برخی بزرگان و افراد با تجربه معتقد بودند که اگر کسانی ذهن شما را به مسائل کوچک و بدیهی معطوف میکنند مطمئن باشید خودشان در حال کارهای بزرگی هستند که قطعا بوی خوشایندی از آن بلند نمیشود حالا با این شرایط خدا کند اتفاقات ناگواری برای سینمای ایران در پیش نباشد!

 

وی اضافه کرد: اگر رسانه های محترم برای ایجاد جذابیت بیشتر میان خوانندگان خود بخواهند اینچنین رفتار کنند که همه میدانیم  بسیاری از فعالان حوزه سینما و البته سایر هنرها در حوزه های مختلف اعم از رسانه ها و جراید تخصصی همواره از تسهیلات و کمک های متولیان فرهنگی کشور بهره مندند و این دیگر نیاز به هوچی گری ندارد.

 

سعید الهی یادآور شد: احتمالا دوستان رسانه ای ما که با ذکر عنوان"سینماپرس" در اخبار خود، به معرفی مضاعف ما نزد مخاطبان داخل و خارج ایران کمک می کنند و بابت این تعامل جای تشکر و سپاس هم دارند، رقم 500 میلیون را با محاسبات ذهنی از دستمزد فعالان رسانه ای خود آورده اند در حالیکه قرار نیست "سینماپرس" با اینکه با تاکید بر تقویت جریان ارزشی و متعهد سینمای کشور فعالیت می کند اینقدر هزینه بردار باشد!

 

مدیر عامل"سینماپرس" گفت: تا آنجا که من اطلاع پیدا کردم کمک مالی و البته بسیار ناچیز دولت دهم در قالب تفاهمنامه های رسمی و دارای مجوز با مدیران اسبق این شبکه خبری پرداخت شده و در صورت هرگونه ابهام، موضوع از طریق مراجع نظارتی قابل پیگیری ست.ضمن اینکه رویکرد مسئولانه و شفاف این شبکه کاملا مشخص بوده و عاری از هرگونه اختلافاتی است که  به آن اشاره شده است.

 

وی تاکید کرد:"سینماپرس همانگونه که از اخبار و مطالبش پیداست با شعار اخلاق،عدالت و قانون دور جدید فعالیت خود را آغاز کرده و برخلاف موج های منفی که با برخی شیطنت ها میان اهالی سینما نسبت به این رسانه فعال صورت میگیرد بسیار مصمم و پویا تلاش میکند حقیقت سینمای ایران و جهان را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد نه اخبار و نوشته های کذبی که فقط به اختلافات میان خانواده سینما بیش از پیش دامن می زند.

نظرات

  • ۱۳۹۲/۰۸/۱۹ - ۱۱:۵۶
    10 9
    تو گفتی همه مطبوعاتی ها هم باور کردن!!!!! ما که میدونیم اون سایت چیه و دست کیاست اقای الهی ازشون فاصله بگیر شما حیفی
  • ۱۳۹۲/۰۸/۱۹ - ۱۲:۴۷
    8 15
    دمتون گرم، مردم پشتتونن، محکم برین جلو و از جو سازیها نترسید، مردم واقعیت رو می فهمن
  • حسن ۱۳۹۲/۰۸/۱۹ - ۱۵:۰۱
    14 5
    واقعا پول بیت المال خوردن نداره آقای شمقدری
  • یه دوست ۱۳۹۲/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۲
    4 3
    بابا دلتون خوشه ها آقای الهی حیفه ایشان اصل جنسه !
  • ۱۳۹۲/۰۸/۲۰ - ۰۰:۱۶
    6 3
    پیشنهادمیکنم یه دوتاآگهی صوری هم که شده بزن مردم فکرکنن نون بازوتون رومیخورید آقاسعید حالا500 نه همون 250 میلیون که خودت میگی،فکرکردی باحقوق 485هزارتومانی وزارت کار یه آدم اگرهیچی نخوره 43سال طول میکشه به این پول برسه وسوداین پول دربانک ماهی 5میلیون و300هزارتومان یعنی حقوق وزارت کاری 11نفردرماه است بروداداش این قصه هارابرای کودکان زیر2 سال بگو.خداتو وسجادپوروشمقدری رادرآخرت باهم محشورکند به حق این روزهای عزیز
  • اوغلی ۱۳۹۲/۰۸/۲۰ - ۲۳:۴۱
    3 1
    پس از سینمای نفتی، حالا نوبت رسانه های نفتی است

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.