شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱

معیارهای فروش فیلم در سینمای ایران/

مجید مدرسی: فیلم خوب برای خودش تبلیغ است/ مردم مهم‌ترین مبلغان دیدن یک فیلمند

مجید مدرسی

مجید مدرسی تهیه کننده سینما در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس گفت: فیلم خوب برای خودش تبلیغ محسوب می شود و مردم به همدیگر می گویند و حتی اگر تبلیغات هم نداشته باشد دیده می شود و زبان به زبان خود را اعلام می کند: من فیلم خوب هستم.

به گزارش خبرنگار سینماپرس عوامل پرفروش  بودن یک فیلم در سینمای ایران هیچگاه به شکل همگنی نبوده است و معیار های متفاوتی برای فروش فیلم ها دخیل بوده و در مقایسه فیلم های مانند «کلاه قرمزی»، «جدایی نادر از سیمین»، «هیس!...»  و «اخراجی ها» نقاط مشترکی نمی توان یافت. سوال این است معیارهای فروش در یک فیلم چیست؟

مجید مدرسی تهیه کننده سینما در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس گفت: طبیعتا یک سناریو ضعیف با یک کارگردان ضعیف نمی تواند یک فیلم پرفروش را بسازد.گروهی که فیلم را می سازد مهمترین بخش از تولیدی است که باعث می شود با یک دارام خوب و یک سناریو خوب و یک گروه خوب فیلم خوبی تولید شود که مخاطبان را علاقمند سازد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «رفیق بد» گفت: با اسامی فاخر و آدم‌های معروف فیلم خوب در نمی آید. همه جای دنیا با یک مجموعه خوب و حرفه ای می توان فیلمی پرفروش تهیه کرد.فرمول ساده ای دارد و پیچیده نیست و گروه تولید خوب می تواند یک فیلم خوب بسازد که پرفروش شود.

مدرسی ادامه داد: تبلیغات هم در فروش دخیل است اما به تنهایی کافی نیست. فیلم خوب برای خودش تبلیغ محسوب می شود و مردم به همدیگر می گویند و حتی اگر تبلیغات هم نداشته باشد دیده می شود و زبان به زبان خود را اعلام می کند: من فیلم خوب هستم.کسی که به یک رستوران خوب می رود یا یک کتاب خوب می خواند یا یک فیلم خوب می بیند آن را به بقیه توصیه می کند و این برای آن محصول تبلیغ است.

تهیه کننده «بوی پیراهن یوسف» گفت: فرمول ساده است.تبلیغات یکی از این موارد است و یکی از اجزاء دخیل در فروش فیلم اما دلیل بر فروش نیست.یعنی شرط لازم هست ولی شرط کافی نیست.مهمترین چیز به نظر من سناریوی خوب است و بعد از آن کارگردان خوب و قابل و گروه خوب و حرفه ای.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.