شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴

نهمین جشنواره فیلم 100/

فیلم صد ایران 1404 را به تصویر می‌کشد

جشنواره فیلم 100

بخش چشم انداز 1404 که به این نهمین دوره جشنواره فیلم 100 ثانیه اضافه شده است، به عنوان یک بخش تازه وارد این جشنواره، توسط هیات داوران مورد بررسی جداگانه قرار می گیرد.

به گزارش سینماپرس، در معرفی بخش چشم انداز ایران ۱۴۰۴ آمده است: سند چشم انداز ۲۰ ساله، نقشه راه کشور در همه عرصه هاست که شرایط ایران را در افق ۱۴۰۴ تشریح می کند. بخش چشم انداز ایران ۱۴۰۴ نیز برای تبیین، تشریح و تأکید بر همین سند شکل گرفته و اهداف این بخش تبیین مجدد و نوآورانه اهداف سند چشم انداز در قالب آثار هنری و یادآوری ضرورت پرداختن همه اقشار به سند چشم انداز است.

بنابر این گزارش، این اهداف در چهار مرحله؛ آسیب شناسی وضع موجود، چشمانداز وضع مطلوب، موانع و مشکلات و روش ها و راهکارها می توانند در قالب آثار هنری مورد بررسی قرار گیرند. در واقع هر کدام از هنرمندان شرکت کننده در این بخش مبنای فعالیت خود را به لحاظ مضمونی و مفهومی سند چشم انداز قرار داده و برداشت خود را از مفاد آن در اثر هنری خویش متجلی می کنند. این برداشت، بسته به زاویه نگاه هنرمندان نسبت به سند چشم انداز متفاوت خواهد بود.

محورها یا حوزه مفهومی سند که ایران را در ۱۴۰۴ تصویر می کند و هنرمندان می توانند به تشریح ابعاد مختلف بپردازند عبارتند است: الگوی توسعه، امنیت توسعه و رفاه ملی، امنیت ملی، رفاه ملی، ویژگی های فردی انسان در ایران ۱۴۰۴، جایگاه منطقه ای ایران و تعامل با جهان و جهان اسلام.

گفتنی است در این بخش فیلم هایی که به منظور تبیین، تفسیر، تعمیق مباحث و اهداف مطرح شده سند چشم انداز نظام مقدس جمهوری اسلامی در قالب مستند، داستانی و پویانمایی ساخته شده باشد مورد قضاوت قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است آخرین مهلت ارسال اثر نهمین جشنواره بین المللی فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای ۵ دی ماه در نظر گرفته شده است. علاقمندان می توانند جهت ثبت نام و اطلاع از شرایط شرکت در این جشنواره به وبگاه مرکزی این جشنواره با نشانی الکترونیکی www.۱۰۰fest.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.