جمعه ۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵

جنجال برای چاپ یک تمبر

اعتراضات امریکایی به هری پاتر انگلیسی!

هری پاتر

چاپ تمبر هری پاتر در امریکا موجب اعتراض کارشناسان و در نهایت تصمیم برای جمع آوری آن شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس به نقل از واشنگتن پست، با انتشار چاپ تمبر با تصویری از هری پاتر قهرمان جادوی امریکایی، یک گروه که تمبرهای چاپ شده را در این کشور مورد بررسی قرار می دهند به دلیل اینکه تمبر شخصیت هری پاتر ریشه در فرهنگ امریکا ندارد به آن اعتراض کردند.

 

این گروه فرهنگی بیش از نیم قرن است که تصاویری را که روی تمبرها چاپ می شود مورد بررسی و نقد قرار می دهند که نام آنها تاکنون به میان نیامده و مذاکرات آنها پشت درهای بسته انجام می شود. به عقیده این گروه جادو و افسانه مناسب استفاده در تمبر نیست و اگر هم باشد باید ریشه در فرهنگ کشور امریکا داشته باشد.

 

آنها معتقدند که شخصیت هری پاتر آنقدر مورد توجه نیست که به عنوان تمبر پستی ایالت متحده امریکا به چاپ رسد و باید تمبر با چهره اشخاصی چاپ شود که در این کشور از بزرگان بود باشند نه اینکه شخصیتی مثل هری پاتر را روی تمبر بیاورند.

 

این گروه حکم جمع آوری این تمبر را داده اند و به نظر می رسد با توجه به وزنه این گروه اعتراض آنها اجرایی می شود. آنها دلیل جمع آوری این تمبر را اینگونه عنوان کرده اند که چیزی مثل هری پاتر نه تنها مربوط به ورزش، هنر، فرهنگ، سیاست و یا ادبیات نمی شود بلکه اصلاً امریکایی نیست و هیچ چیز آن امریکا را تداعی نمی کند و حتی نویسنده آن نیز یک فرد انگلیسی با نام «جی کی رولینگ» بوده و شخصیت کاملاً یک فرد انگلیسی است پس باید جمع آوری شود.

چاپ این تمبر توسط خدمات پستی ایالت متحده امریکا برنامه ریزی شد و با حمایت صندوق پول امریکا از شخصیت فیلم استودیوی برادران وارنر به چاپ رسید و پیش از این نیز تصویر الویس پریسلی از این شرکت روی تمبرهای ایالت متحده امریکا به چاپ رسیده که البته در تعدادی محدود بود.

 

گفتنی است که این نخستین باری نیست که تمبر هری پاتر به چاپ می رسد بلکه پیش از این نیز کشور فرانسه تصویر هری پاتر و دوستانش را روی تمبر چاپ و بعد از آن نیز انگلستان اقدام به چاپ مجموعه تمبر هری پاتر کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.