شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹

درپی ابهام‌آفرینی امیرحسین علم‌الهدی؛

اسامی 204 عضو صنف قانونی تهیه‌کنندگان منتشر شد/ 80 درصد بقیه چه کسانی هستند؟!

جامعه صنفی تهیه کنندگان

پس از اظهارات شب گذشته امیرحسین علم الهدی در برنامه هفت با مضمون اینکه جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران تنها شامل 20 درصد از کل تهیه کنندگان سینماست، روابط عمومی این کانون صنفی قانونی برای روشن شدن اذهان عمومی اسامی 204 نفر عضو خود را در اختیار سینماپرس گذاشت.

به گزارش خبرنگار سینماپرس،  با توجه به اظهارات امیر حسین علم الهدی، تهیه کنندگان سینمایی باید در ایران هزار نفر باشند که 20 درصد آن یعنی همان 204 نفر عضو جامعه صنفی تهیه کنندگان هستند و 80 درصد بقیه آنها به صورت آزاد فعالیت می کنند. این درحالیست که اگر واقعا سینمای ایران هزار تهیه کننده دارد آنها کجا و چه کسانی هستند؟!

آماری که در رسانه ای چون تلویزیون مطرح می شود باید براساس اسناد باشد نه آنکه فردی با تخیلات خود آمارسازی کند و به رغم داشتن عنوان مدیریتی ذهن  خواص و حتی عام مردم (آنهایی که سینما را به صورت حرفه ای دنبال نمی کنند) را به بیراهه بکشاند.

بهتر است کسی که در مسند مدیریتی تکیه می زند و از آمار نیز آگاهی دارد به این شکل و با بغض صحبت نکند. واقعا 80 درصد واقعی چه کسانی هستند؟ آیا بهتر نیست امیرحسین علم الهدی حتی به اندازه همین 204 نفر نام ارائه دهد تا سندیت گفته های خود را اثبات کند و از زیر علامت سوالی به این بزرگی و سنگینی بیرون آید.

در فهرست سینماپرس اسامی تهیه کنندگان فعال و بزرگی چون مسعود جعفری جوزانی، فریدون جیرانی، منیژه حکمت، روح اله خوشکام، پوران درخشنده ، محمد درمنش، علیرضا  رئیسیان، سید جمال ساداتیان، سعید  سعدی، علیرضا  سرتیپی، مرتضی  شایسته، محسن شایانفر، محمدرضا  شرف الدین، جمال شورجه، محمدحسین لطیفی، مهدی عظیمی میرآبادی، حبیب اله کاسه ساز، سید احمد میرعلائی، تهمینه میلانی، محسن علی اکبری، حسن هدایت، سعید ملکان، هارون یشایایی، بهروز افخمی، علیرضا امینی، سیروس تسلیمی، حسین فرحبخش، محمد خزاعی، سعید حاجی میری، محمد پیرهادی مسعود اطیابی، عبداله علیخانی، حسین زندباف و ... وجود دارد. کل اسامی را می توانید اینجا ملاحظه کنید.

به نظر می رسد افرادی که امیرحسین علم الهدی آن ها را 80 درصد می دانند اقلیتی در سینما هستند که همواره خود را اکثریت می دانند!

 

نظرات

  • ۱۳۹۲/۰۹/۰۹ - ۲۳:۵۷
    1 0
    امیر حسین علم الهدا خواهر زاده محمد آفریده است .پس ازاو چه توقعی دارید؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.