یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۲

سینما و فقدان پژوهش/

انسیه شاه‌حسینی: بی‌توجهی به فیلمنامه‌نویسی مانع اصلی پژوهش است

انسیه شاه حسینی

کارگردان «غروب شد بیا» با بیان اینکه سال ها است که سینمای ایران از فقدان بحث تحقیق و پژوهش رنج می برد، اظهار داشت: اگر امنیت شغلی برای قشر فیلمنامه‌نویس فراهم شود اوضاع از این هم بهتر خواهد شد.

«انسیه شاه حسینی» کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد این سوال که آیا اساساً تحقیق در سینمای ایران وجود دارد، اظهار داشت   :سالها است که سینمای ما از فقدان بحث تحقیق و پژوهش رنج می برد دلیل عمده آن‌ها هم به فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران باز می گردد.

کارگردان «پنالتی» در ادامه توضیح داد: اولاً فیلمنامه نویس ها وقت زیادی را صرف تحقیق و پژوهش یک اثر نمی کنند و ثانیاً انگیزه لازم را هم برای این بحث ندارند.

کارگردان «شب بخیر فرمانده» تصریح کرد: در کنار این دو بحث عمده شرایط حاکم مالی را برای یک فیلمنامه نویس صرف نمی کند که تا 2 تا 3 سال وقت خود را صرف تحقیق و پژوهش اثری کند یا در کنار آن 2 تا 3 سال هم بیکار باشد.

کارگردان «زیباتر از زندگی» در پایان این گفت وگو خاطرنشان کرد: در جمع بندی این بحث اگر امنیت شغلی برای این افراد فراهم شود تا این قشر از انگیزه قویتری  برخوردار باشند، اوضاع از این هم بهتر خواهد شد. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.