سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲

نقد شفاهی بر فیلم اسعدی؛

صائمی: «جیب بر خیابان جنوبی» روایتی تازه از سینمای اجتماعی ایران است

جیب بر خیابان جنوبی

یک منتقد با بیان اینکه «جیب بر خیابان جنوبی» نشان از ورود یک روایت تازه از سینمای اجتماعی ایران دارد، گفت: فضاهای سایه روشن، خیابان های خیس، باران‌خورده و نگاه زیبایی شناسانه فیلمساز از جمله امتیازات دو فیلم اخیر سیاوس اسعدی است.

«سید رضا صائمی» منتقد سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فیلم سینمایی «جیب بر خیابان جنوبی» ساخته سیاوش اسعدی ، اظهار داشت: اگر سینمای «مسعود کیمیایی» را سینمای مردانه بدانیم با همان مولفه های قصه های خیابانی و قهرمان های زخم خورده و مفاهیمی مثل عدالت و رفاقت و... همین جهان سینمایی در آثار «سیاوش اسعدی» دست کم در همین دو فیلم سینمایی «حوالی اتوبان» و «جیب برخیابان جنوبی» با محور قهرمان زن است.

وی در ادامه در ادامه افزود: فیلم سینمایی «جیب بر خیابان جنوبی» نشان از ورود یک روایت تازه از سینمای اجتماعی ایران دارد که درآن وجوه سیاه و زخم خورده شهر و آدم هایی خرد شده در زیر این چرخه معیوب به بیراه می روند را روایت می کند.

این منتقد و روزنامه نگار در ادامه افزود:  سینمای تاثیرگذار که می تواند با رویکرد خاص خود، خلاء های پر نشده سینمای اجتماعی ایران را پر کند و چه بسا بتوان آن را بازسازی و بازنمایی مدرن سینمای «مسعود کیمیایی» دانست که تناسب تاریخی بیشتری با مقتضیات اجتماعی زمانه دارد.

«سید رضا صائمی» در پایان این گفت وگو خاطرنشان کرد: فضاهای سایه روشن و خیابان های خیس و باران خورده و نگاه زیبایی شناسانه فیلمساز به لوکیشن و بازنمایی تصویر ازجمله امتیازات سینمای «سیاوش اسعدی» است که در هر دو اثرش، مشاهده می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.