یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱

تمرکز زادیی تولیدات سینما از پایتخت/5

سیفی: فیلمسازان تنبل شده‌اند/ لوکیشن عمده فیلم‌های ایرانی دو اتاق و چهار خیابان است

حجت الله سیفی*

حجت الله سیفی با بیان اینکه فیلمسازان تنبل و از جاذبه های توریستی شهرستانها غافل شده اند، گفت: باید در فیلم هایی که در خارج اکران می شود جاذبه های توریستی وجود داشته باشد تا همه فکر نکنند که ایران فقط دو تا اتاق و چهار خیابان است.

«حجت الله سیفی» کارگردان سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد اینکه چرا اکثر لوکیشن های فیلم ها در تهران است و کمتر شاهد این هستیم که فیلمی در شهرستان جلوی دوربین برود، اظهار داشت: این موضوع همیشه برای خود من هم جای سوال بوده که چرا این همه فضای قشنگ و جاذبه های توریستی شهرمان را در فیلم ها تماشا نمی کنیم و همه در تهران پر از دود فیلم می سازند.

کارگردان «بچه های جسور» در ادامه افزود: به نظر من دلیل اول این بحث هزینه های بالا در شهرستان است یعنی وقتی قرار است کسی در شهرستان فیلم را بسازد، هزینه اقامت در هتل را دارد، سه وعده باید غذا بدهد، بنابراین در سینمایی این روزها که فیلم ها بازگشت سرمایه آنچنانی ندارند در تولید باید هزینه ها کاهش پیدا کند و به حداقل برسد بنابراین کلید زدن فیلم در شهرستان به صرفه نیست.

کارگردان «سهم من از زندگی» ادامه داد: دلیل بعدی این بحث این است که فیلمسازان ما تنبل شده اند و دوست دارند یک فیلم را با کمترین امکانات بسازند و خیلی تن به جاذبه های توریستی  شهرستان ها نمی دهند.

کارگردان «عروس کاغذی» در ادامه افزود: به طور مثال خود من فیلمی را در کیش ساختم و بعد دوستان فرمودند که از بخش فرهنگی جزیره کیش پول گرفتم حالا من باید ثابت می کردم که از آن بخش پولی دریافت نکردم و مشکلات از این دست فراوان است.

«حجت الله سیفی» در پایان این گفت وگو، خاطرنشان کرد: این ها همه بهانه است. حداقل در فیلم های ما که در خارج از کشور به نمایش در می آید باید جاذبه های توریستی تمام مناطق ایران  وجود داشته باشد تا کسانی که در خارج از کشور فیلم های ما را تماشا می‌کنند، احساس نکنند ایران به این بزرگی فقط  دو تا اتاق و چهار تا خیابان است.

بنابراین گزارش، این کارگردان هم اکنون مشغول نگارش سریال «آرزوهای دوربرد» با محوریت پدر موشکی ایران است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.