چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹

با سیمرغ‌داران فیلم فجر/3

داودنژاد: هدف فیلم فجر ارتقای سطح عمومی سینمای کشور است/ نمی‌شود منکر تاثیر مثبت دریافت سیمرغ شد

داوود نژاد و سیمرغ فجر

علیرضا داودنژاد که سال گذشته موفق به دریافت سیمرغ ویژه هیات داوران شد درباره اعتبار آن گفت: نمی شود منکر تاثیر مثبت دریافت سیمرغ فجر شد ولی کیفیت تاثیرش بستگی به خیلی مسائل دارد

علیرضا داودنژاد که سال گذشته موفق به دریافت سیمرغ ویژه هیات داوران شد درباره اعتبار سیمرغ به سینماپرس گفت: معمولا جایزه ها در همه جای دنیا تحت تاثیر مسائل سیاسی و مالی است و عموما جنبه های ذوقی،تخصصی وخلاقیت فرهنگی در صدر اولویت ها قرار نمی گیرد.

کارگردان «مرهم» افزود: جایزه ها از ملاحظات تابعیت می کنند، اگر جشنواره ای مثل فجر از ابتدا به شکلی بود که جایزه ها صرف نظر از مسائل غیر فرهنگی در همه رشته ها به تخصص ها و دانایی ها سینمایی اهدا می شد، نقطه اوج ها به صورت مسیری نقطه چین می توانست شکل دهنده سنتهای یک حرفه یا تخصص را شکل بدهد این آرزویی است که ما برای جشنواره داریم و امیدواریم به تدریج این اتفاق بیافتد این اتفاق می تواند در ارتقای آموزش ها و ذوق علاقه مندان سینما تاثیر مثبت داشته باشد.

داودنژاد با اشاره تاثیرگذاری سیمرغ بر سینماگر، خاطرنشان کرد: با برگزاری جشنواره، سینما در مرکزیت توجه قرار می گیرد که این خودش یک حرکت مثبت است و اینکه بالاخره جایزه در ایجاد ذوق و شوق برای ادامه کار تاثیر مثبت دارد ولی تاثیر عمیق و بلند مدت در صورتی بدست می آید که واقعا جایزه ها جدای از هرگونه جانب داری به نقطه اوج مهارت ها داده شود.

کارگردان «نیاز» درباره بین المللی شدن سیمرغ گفت: اگر کارها درست انجام شود، به خودی خود این جایزه بین المللی خواهد شد. هدف جشنواره مهارت و ارتقای سطح عمومی سینمای کشور است.

داودنژاد درباره سیمرغ سال گذشته‌اش گفت: نمی شود منکر تاثیر مثبت سیمرغ شد ولی کیفیت تاثیرش بستگی به خیلی مسائل دارد از جمله همین موضوعات که مطرح شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.