شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷

در پاسخ به سینماپرس و در نشست فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو»:

حجازی: فیلم خودم را می سازم/ پیش از من مهرجویی و بنی‌اعتماد از «اصغر فرهادی» تاثیر گرفته‌اند!

نشست فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» در جشنواره فیلم فجر

روح الله حجازی درباره تاثیرپذیری اش از سینمای فرهادی گفت: بدون شک اصغر فرهادی جایگاه ویژه ای در سینمای اجتماعی دارد و من ترجیح می دهم که فیلم خودم را بسازم اما اگر بخواهیم محدودیت قائل شویم داریوش مهرجویی و رخشان بنی اعتماد پیش از این تاثیر گرفته اند، اما هرکس در فیلمسازی به دنبال ساخت فیلم خودش است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، اولین نشست خبری سی و دومین جشنواره فیلم فجر برای فیلم سینمایی «زندگی مشترک آقای محموی و بانو» در حالی برگزار شد که این فیلم در بخش خارج از مسابقه است.

براساس این گزارش، این نشست با حضور روح الله حجاری (کارگردان)، مهدی داوری (تهیه کننده)، هنگامه قاضیانی، ترانه علیدوستی، پیمان قاسم خانی، ترلان پروانه (بازیگری)، هومن بهمنش (مدیر فیلمبرداری)، علی طالب آبادی (نویسنده) و حید مقدسی (صدابردار) و با اجرای کیوان کثیریان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه روح الله حجازی با اشاره به استقبال خوب اهالی رسانه از این فیلم گفت: «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» به دلیل حضورش در چند جشنواره خارجی و اینکه خلاف آیین نامه جشنواره است در بخش خارج از مسابقه قرار گرفته است، این فیلم در سه بخش جشنواره حضور دارد و در نمایش های مردمی هم بیشترین اکران را دارد.

روح الله حجازی در پاسخ به سینماپرس درباره تاثیرپذیری اش از سینمای اصغر فرهادی گفت: بدون شک اصغر فرهادی جایگاه ویژه ای در سینمای اجتماعی دارد و من ترجیح می دهم که فیلم خودم را بسازم اما اگر بخواهیم محدودیت قائل شویم داریوش مهرجویی و رخشان بنی اعتماد پیش از این تاثیر گرفته اند، اما هرکس در فیلمسازی به دنبال ساخت فیلم خودش است.

هنگامه قاضیانی در ادامه گفت: فضای خوبی در پشت صحنه فیلم بود و با مدیریت خوب روح الله حجازی با همه بازیگران یک دست رفتار شد و بعد از مدتی تبدیل به یک خانواده شدیم و مجموع اتفاقات باعث شد تا بتوانیم ارتباط خوبی را داشته باشیم.

ترانه علیدوستی با تایید صحبت های هنگامه قاضیانی، ادامه داد: خیلی خوشحالم که این جمع بعد از مدتی بوجود آمد و تجربه چالش برانگیزی را برایم بوجود آورد.

پیمان قاسم خانی درباره دلایل انتخاب این فیلم برای بازی گفت: در قدم اول بازیگرانی که پیش از من برای این فیلم انتخاب شده بودند دلیلم برای انتخاب بود وبعد از آن «روح الله حجازی» بود که این کارکتر را خیلی پسندیدم و امیدوارم در فیلم بعدی آقای طالب آبادی را کنار بزنم و خودم برای آقای حجازی بنویسم.

علی طالب آبادی درباره ایده این فیلم گفت: من با آقای حجازی در ارتباط با مسائل مختلف صحبت می کنیم و امکان دارد از لایه های حرف هایمان قصه و داستان بیرون می آید، بحث اصالت رفتاری در این فیلم برایمان در اولویت بود و ایده این فیلم هم در ادامه سوژه های قلبی مان ست.

هومن بهمنش با اشاره به اینکه عوامل فنی در سینما دیده نمی شوند، گفت: رشته های فنی کاملا جدا از مخاطب هستند چراکه اهالی رسانه بیشتر به کارگردانی، فیلمنامه و بازیگری می پردازند اما ما امیدمان را از دست نمی دهیم و اگر این اتفاق برای ما بیافتد ما هم رشد خواهیم کرد.

سپیده عبدالوهاب با اشاره به علاقه اش به این فیلم یادآو شد: من با این فیلم به لحاظ احساسی ارتباط برقرار کردم و نماهای ریز و  کوتاه که در فیلم استفاده شده است اقتضای قصه بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.