یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷

در نشست «ستاد مردمی حمایت از تیم ملی فوتبال»؛

جمشید مشایخی به بی‌اخلاقی رضا عطاران در نشست" ردکارپت" اعتراض کرد

مشایخی-عطاران

جمشید مشایخی در نشست «ستاد مردمی حمایت از تیم ملی فوتبال» به صحبت های رضا عطاران در مورد خنداندن مردم واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، جمشید مشایخی ظهر امروز در نشست «ستاد مردمی حمایت از تیم ملی فوتبال» درباره صحبت های رضا عطاران در نشست خبری «رد کارپت» گفت: آقای عطاران شما می‌توانستید برای خنداندن مردم بگویید از بالای یک درخت چنار به پایین می‌پرم نه آنکه آن حرف زشت را که من از گفتن آن خجالت می‌کشم به زبان بیاورید؛ آن‌وقت به دلیل این بی‌اخلاقی‌ها به او جایزه هم می‌دهیم.

وی افزود: ما هنرمندان با اخلاق بسیاری در این مملکت داریم و باید در نظر داشته باشیم که هر حرفی را کجا و چگونه بزنیم. هنرمندان می توانند معلم اخلاق باشند.

وی ادامه داد: افتخار می‌کنیم به وجود پهلوانان و ورزشکاران، افتخار می‌کنیم که تختی داشتیم یک تختی برای مردم ایران کم است باید هزاران تختی و پهلوان و فوتبالیست برجسته داشته باشیم. من از 4سالگی فوتبال دیده‌ام. پدرم در آلمان تحصیل کرده و من از 4 سالگی بازی فوتبال را در پارچین تهران می‌دیدم. 

مشایخی تصریح کرد: ما ملت با فرهنگی هستیم و بیش از همه مردم جهان به صلح و دوستی و محبت مشهوریم در هیچ کشوری به اندازه کشور ما به مسائلی مانند انسانیت، گذشت و مردانگی پرداخته نشده است. اگر انگلیس شکسپیر دارد و آلمان گوته، ما هزاران هنرمند و ورزشکار و پهلوان جوانمرد مثل پوریای ولی داشته‌ایم که نام آنها جاودانه است. 

مشایخی در نشست حامیان تیم ملی فوتبال، ادامه داد: خودم اول از پهلوانان یاد گرفته‌ام و بعد به مدرسه رفته‌ام و آموخته‌ام. وقتی تختی پیروز می‌شد غمگین می‌شد چون پشت یک پهلوان را به زمین زده بود. این خودش نکته بسیار مهمی است.

جمشید مشایخی با اشاره به اظهارات رضا عطاران در مراسم جشنواره فجر عنوان کرد: یک نکته در دلم مانده و می‌خواهم آن را بگویم. آقای رضا عطاران اگر می‌خواهی مردم را بخندانی بگو از درخت چنار پریدم و سکته کردم اما او سخنی گفت که من حتی رویم نمی‌شود در اینجا تکرارش کنم و جالب است که به این شخص جایزه هم می‌دهند شاید به خاطر بداخلاقی که کرده. آقای عطاران حرف شما بسیار بی‌ادبانه و زشت بود.

جمشید مشایخی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر سرانجام سفرش به اسپانیا برای دلجویی از لیونل مسی که قرار بود از سوی باشگاه استقلال انجام شود، گفت: من کسی نیستم من کوچکترین فرد این کشور هستم. اصراری هم نداشتم که من بروم. من گفتم با قهرمانان رشته‌های مختلف صحبت شود. در غیر این صورت نظر من دیگر معنی ندارد. نمی‌خواستم بگویند جمشید مشایخی خودش را لوس کرده و می‌خواهد سوءاستفاده کند.

وی ادامه داد: من کوچک همه شما هستم. اعتراضی هم که به آن حرکت کردم این بود که ما مردم مؤدب و با اخلاق و با فرهنگی هستیم و می‌خواستم بگویم کسی که به مسی بی‌ادبی کرده از مردم ایران نبوده است. ما هم از آن رفتار خجالت کشیدیم. مسی هم یکی از ورزشکاران برجسته جهان است مثل ورزشکارانی که خودمان داشتیم مثل جهان پهلوان تختی. آیا اگر به پهلوان تختی اهانت می‌شد ما خوشمان می‌آمد؟ پس کار درستی نبود که به مسی اهانت شد. من به این مسئله اعتراض کردم نمی‌خواستم بگویند خودش را جلو انداخته و نمی‌خواستم بگویم که او سفیر ایران است. من کوچک همه مردم ایران هستم.

جمشید مشایخی با بیان خاطره‌ای از مرحوم علی حاتمی گفت: در سال 1352 من با علی حاتمی برای ساخت داستانی به شهرهای مختلف سفر کردیم در یزد پیرمردی را دیدم در هوای خیلی گرم دستمالی روی سرش انداخته بود و در مزرعه مشغول کار بود، به آن پیرمرد سلام کردم و گفتم خسته نباشید. او جمله‌ای به من گفت که تا آخر عمر یادم ماند. آن پیرمرد به من گفت، شرمنده نباشی.

براساس این گزارش، رضا عطاران در نشست خبری فیلم سینمایی «رد کارپت» وقتی با اعتراض خبرنگاران در مورد حرف های رکیک در فیلمش مواجه شد گفت: برای اینکه مردم بخندند حاضرم شلوارم را هم پایین بکشم.


 

برچسب‌ها

نظرات

  • کمال ۱۳۹۲/۱۲/۰۲ - ۰۰:۲۳
    19 7
    آقای مشایخی شما که اینقدر اهل اخلاقیات هستید که خوب هم هست چرا دروغ به این بزرگی می گی که اونایی که به مسی فحاشی کردن ایرانی نبودن . زشته بخدا . حتما آمریکایی ها بودن به مسی فحش دادن
  • داود ۱۳۹۲/۱۲/۰۲ - ۰۸:۲۸
    15 13
    دست آقای مشایی رو باید بوسید. اونایی هم که به مسی فحاشی کرده اند شاید تو ایران زندگی کنند اما دارای فرهنگ و غیرت ایرانی نیستند و در واقع ایرانی نیستند.
  • ناسناس ۱۳۹۲/۱۲/۰۲ - ۱۵:۰۲
    8 1
    صدا وسیما شورشو دراورده خودشون برنامه میذارن برا خودشون جایزه میدن
  • علی ۱۳۹۲/۱۲/۰۲ - ۱۷:۴۸
    4 5
    اینکه فیلمهای ایران پر از بی اخلاقیست درسته فیلمها هر روز پر خطرتر از نظر گفتار میشن هی میگن فیلم ماهواره پس این فیلمهای پر از حرفهای رکیک چی؟اما این اعتراض را هم کسی مثل اقای مشایخی با اون گذشته پرافسوس نداشته باشه.
  • الهه ۱۳۹۲/۱۲/۰۲ - ۲۰:۱۷
    7 9
    طفلک رضا عطاران.آبروش رفت
  • حسین ۱۳۹۲/۱۲/۰۲ - ۲۰:۴۲
    23 5
    پیدا کنید پرتغال فروش را ! اول بگید عطاران چی گفت اجازه بدید مردم نسبت به گفته عطاران نظر دهند . آقای مشایخی بازی در فیلم های قبل انقلاب رو فراموش کردن ؟
  • mk ۱۳۹۲/۱۲/۰۲ - ۲۱:۲۴
    11 4
    استاد مشایخی عزیز، ابتدا باید ببینید درد رضا عطاران چیه که حاضره یه همچین کاری هم بکنه. بعد به نصیحت اون بپردازید...
  • شعباني ۱۳۹۲/۱۲/۰۲ - ۲۲:۱۳
    3 10
    من ازهمت وجسارت وغيرت اقاي مشايخي تقدير وخوبه كه بدونند مردم ما فهيم وادب دارند وحاضر نيستندبهرطريق وبه هركس بخندند ضمن اينكه اعتراض از طريق همجنسشون شده
  • هما ۱۳۹۲/۱۲/۰۲ - ۲۳:۰۷
    16 4
    عطاران دوست داریم
  • امین ۱۳۹۲/۱۲/۰۳ - ۰۱:۲۲
    15 3
    آقای مشایخی شماکجای بازیگری این مملکت هستی که نظر میدین فیلم های اخلاقی!؟!؟!؟ قبل از انقلاب که بارزی کردین یادتونه احترامتون در حد دک ادم سن بالا تو این حرفه واجبه نه ادم تراز اول یا حتی دوم
  • سارا ۱۳۹۲/۱۲/۰۳ - ۰۸:۴۴
    6 4
    با سلام من به پیشکسوت بزرگ اهل هنر احترام میگذارم ایشان کلا فرد مودب هنرمندقابلی بوده وهستند واقعا معنی نداره که یک سوپراستار حالا در هر عرصه ای بخواهد اینجوری صحبت کنه .باید واقعا الگو باشه با حرکات وصحبتهاش.
  • دكتر نيك اختر ۱۳۹۲/۱۲/۰۳ - ۱۰:۳۵
    10 4
    جناب مشايخي! ضمن سپاس از تذكرهاي پدرانه شما ، بايد دقت نمود كه منظور آقاي عطاران سعي وافر ايشان در شاد بودن مردم هست و ايشان به هيچ وجه منظورشان اين نبوده كه واقعا اينكار را خواهند كرد. لطفا بعضي طنزيات را جدي قلمداد نكنيد. از جسارت خويش شرمشارم
  • مقدم ۱۳۹۲/۱۲/۰۳ - ۱۴:۵۵
    6 4
    سلام خوبه شئونات اسلامی وایرانی ما حفظ بشه چه به شوخی وچه جدی. آقای عطاران در یک جمع خصوصی یا دوستانه این مطلب رو بیان نکردن در یک جمع کاملا عمومی ورسمی این جمله رو بیان کردن که این اصلا در شاءن یک هنرمند نیست.آیا ما میتونیم این جمله رو حتی در حضور پدر ومادرمون بگیم؟؟ باور کنید شرم وحیا اجازه نمیده....
  • آرش ۱۳۹۲/۱۲/۰۳ - ۱۷:۴۰
    11 1
    آقای جمشید مشایخی بهتره یک نگاه به فیلمهایی که قبل از انقلاب بازی کردی بندازی
  • امیر ۱۳۹۲/۱۲/۰۳ - ۲۱:۰۵
    1 6
    اقای مشایخی هنرمند قابل احترامیه کسانی که حرف از گذشته ایشون میزنن واقعا گناهکاران چون همه انسانها درگذشتشون اشتباه دارن ولی اقای عطاران هم هنرپیشه مورد علاقم بود واقعا فکر نمیکردم اینطور سبک باشن صدا سیما باید الگوی مردم باشه این چه جور فرهنگ سازیه خجالت اوره
  • جامانده... ۱۳۹۲/۱۲/۰۳ - ۲۱:۲۷
    5 6
    سلام... ایول به جمشید مشایخی... حرف دل ما رو زدی!!! این آدم اولین بارش نیست این حرفا رو میزنه ! از فیلماشم معلومه که اخلاق براش مهم نیست ! خدا خیرت بده! حق رو بگو و از کسی هم نترس!!! ما حامی اخلاقیم... نه اینکه مردم به هر قیمتی بخندن! که چی بشه...!؟ ایول جمشید مشایخی...
  • مرتضی ۱۳۹۲/۱۲/۰۴ - ۰۹:۵۸
    5 8
    جناب مشایخی عطاران فکر کرده هنرمنده...زمهنی که هنرمندان ارزشی کنار برن وضع همینه...ایشون هیچوقت شخصیت هنری نداشته...به نوعی بیماره و کمبود شخصیتی داره...ولی میبوسم زبان استاد مشایخی رو ...........
  • محمد ۱۳۹۲/۱۲/۱۰ - ۱۱:۵۳
    2 0
    سلام به همه اونایی که دلشون برای اخلاق و اخلاق مداری میتپه من هم این سخن آقای عطاران رو شنیدم و هم کلام استاد مشایخی رو، اگر بزرگتری به کسی که سالها از خودش کوچک تره شاید هم سن فرزندش شاید هم کمتر نکته ای رو ولو با لحن تند گوشزد میکنه باید این نکته رو هم اون شخص و هم همه کسانی که اون صحبت رو میشنوند اگه درست باشه که این نکته درست بود گوش کنند و به کار بگیرند فرقی هم نمیکنه او بزرگتر چطور شخصیتی داشته باشه من به تمام کسانی که به استاد جمشید مشایخی توهین کردند فقط میگم شما طرفدار آقا زضا عطاران هم نیستید کلام آخرم هم سخنی از معصومین علیهم السلام است که میفرمایند: انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال. ببینید چه چیز گفته میشود نبینید چه کسی میگوید. امید وارم انسانهای که مغرضانه در پی اختلاف افکنی ببین هنرمندان و مردم هستند رسوای زمانه بشوند.
  • مجتبي ۱۳۹۲/۱۲/۱۰ - ۱۷:۴۲
    2 1
    با سلام استاد واكنش شما درسي به من و امثال من داده اميدوارم همه ما راه شما كه راه افتخار و فرهنگ وتمدن اين سرزمين است رو بريم يه لحظه فكر كردم اگه فردوسي يا مولانا زنده بودند در جواب هنرمند عزيزمون آقاي عطاران چي مي گفتند
  • امیر ۱۳۹۳/۰۲/۱۹ - ۰۲:۲۷
    3 0
    من تا حالا بازی خوب از مشایخی ندیدم... ایشون الکی اسطوره شدن... مشایخی یک صدم هنر و استعداد عطارانم نداره...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.