دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹

تولید کننده بازی «بیداری اسلامی»:

مخاطب‌شناسی و سرمایه‌گذاری اصولی اساس تولید بازی رایانه‌ای استاندارد است

شروین استادزاده

تولید کننده بازی «بیداری اسلامی» اختصاص بودجه مناسب به صنعت گيم را ضروری خواند و گفت: اگر مخاطب شناسی درست صورت گیرد و بودجه نیز دقیق اختصاص یابد تولید بازی رایانه ای به استاندارد می‌رسد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس،«شروین استادزاده»؛ تولید کننده بازی رایانه ای «بیداری اسلامی» به راهکار ارتقای جایگاه گیم ایرانی در حوزه های داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود: ایجاد ارتباط منطقی میان تولید کننده و مخاطب به رونق بازار داخلی و افزایش کیفیت محصولات ایرانی جهت عرضه در بازارهای منطقه ای و بین المللی منجر خواهد شد.

 این تولیدکننده بازیهای رایانه ای با یادآوری اینکه جذب سرمايه مناسب از عوامل تثبیت صنعت گیم کشور به شمار می رود، ادامه داد: نبود بستر توزيع مناسب و نشناختن مخاطبان از توليدات صنعت گيم کشور، سبب شده تا  سرمايه‌گذاری در این عرصه پرريسک تلقی شود. اين مساله سبب می شود توليدکنندگان در تامين هزينه‌های ساخت بازی ها با مشکلات جدی روبه‌رو شوند و صنعت گيم مسير رو به نزول را طی کند.

تولید کننده بازی رایانه ای «بیداری اسلامی» همچنین وضعیت بازار داخلی گیم را نامناسب دانست و گفت: نبود قانون کپی رایت و نظارت مستمر سبب جولان بازیهای ارزان خارجی در بازار شده و عرضه گسترده و بی ضابطه این محصولات بازار گیم ایران را در تسخیر گیم خارجی درآورده است.

به گفته استادزاده، نبود شبکه مناسب توزیع بازیهای رایانه ای ایرانی در بازار مصرف، گرانی تبلیغات و همکاری نکردن رسانه ها همچون صداوسیما  و بی تمایلی توزیع کنندگان به مشارکت در این امر سبب شده که گیم ایرانی آنگونه که شایسته است به مخاطب معرفی نشود و بازار در اختیار  گیم خارجی قرار گیرد.

تولید کننده بازی رایانه ای بیداری اسلامی به رهنمودهای اخير مقام معظم رهبري و تاکيد ايشان بر ضرورت ساخت بازي‌های رايانه‌ای مفيد اشاره کرد و افزود: تاکید ایشان نشانگر جدی بودن مقوله بازی های رايانه‌ای است. شاید بدون اغراق بتوان گفت بازی های رايانه‌ای، تاثيرگذارترين رسانه فرهنگي – سرگرمی است که تاثيراتش از سينما، تلويزيون و ماهواره نیز بيشتر و جدي‌تر است.

وی تاکید کرد: توليدکنندگان و مسوولان بايد اين صنعت را جدي بگيرند و دقت داشته باشند که به ‌رغم ديدگاه سنتي و عام، بازي‌هاي رايانه‌اي محصولاتي بسيار جدي است که توجه اساسی ‌طلب می کند.

مدیرعامل شرکت  بازی رسانه، بازی رایانه ای در کشور را يک صنعت نوپا دانست و گفت: برای توفیق در عرصه منطقه ای و بین المللی در ابتدا باید در داخل کشور به ثبات و جذب مخاطب انبوه دست یافت.

به عقیده استادزاده، در تولید کالای فرهنگي همواره سه اصل وجود دارد؛ توليدکننده، مخاطب و محصول. براي تثبیت جایگاه گیم می بایست مولفه های یادشده لحاظ شود.

تولید کننده بازی رایانه ای بیداری اسلامی در عین حال از کاهش بودجه و منابع اعتباری صنعت گیم کشور ابزار نگرانی کرد و افزود: توفیق های بدست آمده در عرصه بازیهای رایانه ای  با حمایت و سرمایه گذاری اصولی و توجه جدی به مقوله تولید و عرضه گیم تداوم خواهد یافت.

وی توضیح داد: برای تولید و عرضه محصول استاندارد، باکیفیت و جذاب می بایست در ابتدا به تربیت نیروی متخصص، منابع روایتی (بازینامه) مناسب ، تکینیک روز و سرمایه گذاری اصولی مبادرت کرد.

استادزاده با بیان اینکه فعالان عرصه گیم برای رونق بازار تولید می بایست در ابتدا نیاز مخاطب را به درستی تشخیص دهند ، افزود: با آگاهی از نیاز جامعه می توان به تولید آثار استاندار و جذاب و در نهایت بازار پررونق امید داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.