یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۳

در مراسم تجلیل از «شیار 143» عنوان شد؛

مادر شهید افشاری: «شیار 143» داستان زندگی من است/ قاسمی: در برهه نوزایی هنری هستیم

شیار 143

محمد حسین قاسمی تهیه کننده «شیار 143» با بیان اینکه از وزیر سابق ارشاد به خاطر حمایتهایش از فیلم تشکر می کنم، گفت: در سازمان سینمایی کار ما پیش نمی رفت و شرکت مس سرچشمه تنها نهادی بود که توانستیم دیالوگ فرهنگی با انان رد و بدل کنیم.

به گزارش سینماپرس، شب گذشته فیلم سینمایی «شیار 143» ساخته نرگس آبیار در فرهنگسرای ابن سینا به نمایش درآمد و سپس مراسم نقد و بررسی با حضور عوامل فیلم برگزار شد.

بنابراین گزارش، هنوز نیم ساعت به زمان اکران فیلم باقی بود که سالن مملو از جمعیت بود و دیگر جایی برای نشستن وجود نداشت.

برپایه این گزارش، پس از اتمام نمایش فیلم «شیار 143» مادر شهید افشاری با بیان ویژگی های فرزند خود ، فیلم سینمایی «شیار 143» را داستان زندگی خود دانست و از دست اندرکاران و عوامل فیلم تشکر کرد و برای آنان آرزوی موفقیت کرد.

سپس به دست مادر شهید افشاری از نرگس آبیار و تهیه کننده این فیلم تقدیر به عمل آمد و پس از آن با حضور سالاری، منتقد سینما نقد و بررسی این فیلم آغاز شد.

برپایه این گزارش، نرگس آبیار در ابتدای این نشست ، اظهار داشت: گفته شده که فیلم به ژانر دفاع مقدس پرداخته و برای همین نزد مردم محبوب است.

در ادامه این نشست ، سالاری در نقد جدیدترین ساخته نرگس آبیار، اظهار داشت: این برهه را فرصت مناسبی برای نقد این فیلم نمی دانم از این جهت که این فیلم به قدری زیباست که فعلا سرمست آن هستیم اما لازم می دانم نکاتی را بیان کنم چرا که بیان نکردن این ملاحظات به نوعی بی مسئولیتی است و سبب میشود این فیلم نتواند اشکالات خود را بشناسد و پیشرفت کند.

در ادامه این مراسم، محمد حسین قاسمی دیگر تهیه کننده فیلم جدید نرگس آبیار با بیان اینکه  اینکه از هر کسی اگر انتقاد کنم مرا ضد انقلاب می خوانند، عدم توجه به نیروهای جوان را از مشکلات فرهنگی دانست و افزود: ما در برهه پوست اندازی و نوزایی هنری هستیم.

قاسمی همچنین با تشکر از سید محمد حسینی ، وزیر سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان داشت: وزیر سابق حمایت هایی کرد ولی در سازمان سینمایی جدید کار ما پیش نرفت.

وی همچنین از شرکت مس به عنوان تنها نهادی که توانست دیالوگ فرهنگی با انان رد و بدل کند نیز قدردانی کرده و خاطرنشان کرد: یک قدم آنها برابر با صد قدم ارگان های فرهنگی است چون این اولویت این شرکت صنعت است و نه فرهنگ.

برپایه این گزارش، در پایان این نشست نیز نرگس آبیار از کسانی که این اثر نزد آنها چشم گیر بوده است دعوت کرد تا هنگام اکران عمومی مبلغ این اثر باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.