یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۸:۴۵

دو سیمرغ ، دو دیپلم و یک تقدیر برای سیما فیلم در جشنواره فجر

5

نمایندگان سیما فیلم با عبور از 11 کاندیداتوری ، در نهایت با کسب دو سیمرغ ، دو دیپلم افتخار و یک تقدیر به کار خود در جشنواره امسال پایان دادند.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران به نقل از سایت خبری سیما فیلم، فیلم سینمایی "نفوذی" توانست از میان 27 اثر در این بخش ، سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول و دوم را از آن خود کند . این در حالی است که دیپلم افتخار بهترین نویسنده بخش نگاه نو به احمد کاوری و داود امیریان ، همچنین در بخش بهترین کارگردانی یک دیپلم افتخار به احمد کاوری و مهدی فیوضی برای فیلم "نفوذی "اهداء شد.
گفتنی است در بخش مسابقه سینمای ایران نیز محسن تنابنده بخاطر بازی در فیلم سینمایی "سنگ اول" به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد ،سیمرغ جشنواره را از آن خود کرد.
ازفیلم سینمایی " یوسف پیامبر(ع)" نیز در بخش "جستجوی حقیقت و عدالت" جشنواره فیلم فجر تقدیر شد.
این در حالی است که فیلم های سینمایی "سنگ اول "و" نفوذی " از میان 27 فیلم حاضر در این بخش و به نمایندگی از سیما فیلم در 5 رشته نامزد دریافت سیمرغ در بخش مسابقه سینمای ایران شده بودند.
فیلم سینمایی "سنگ اول" به کارگردانی ابراهیم فروزش در بخش های بهترین تدوین (بهرام دهقانی ) و بهترین بازیگر نقش اول مرد (محسن تنابنده) کاندیدا شده است و "نفوذی " به عنوان نخستین تجربه مشترک بلند احمد کاوری و مهدی فیوضی نیز در بخش های بهترین فیلمنامه (احمد کاوری و داوود امیریان) ، بهترین طراح صحنه و لباس(فرامرز بادرام پور) و بهترین چهره پردازی (بابک شعاعی) نامزد دریافت جایزه شده بودند .
جالب است بدانید که فیلم های تلویزیونی "چیزی شبیه معجزه " به کارگردانی حسن برزیده و تهیه کنندگی امیرعباس کنی و "قصه ها و واقعیت " به کارگردانی حجت قاسم زاده اصل و تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان کاندیدای بهترین فیلم بلند ویدئویی و "زاگرس" به کارگردانی وتهیه کنندگی منوچهر طیاب از میان 15 اثر بلند مستند نامزد بهترین فیلم این بخش از جشنواره بیست و هشتم فیلم فجر بودند .

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.