دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰

آمریکا برای بالیوود فرش سبز پهن کرد

بالیوود

مراسم اهدای جوایز بین‌المللی سینمای بالیوود در یک برنامه پنج ساعته برای اولین بار در آمریکا برگزار شد.

بنا به  گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی‌بی‌سی، در این مراسم که در فلوریدا برگزار شد یک فیلم از زندگی میلخا سینگ چهره ورزشی هند موفق به دریافت مهمترین جوایز این رقابت شد. این فیلم که با عنوان «بدو میلخا بدو» ساخته شده موفق شد جایزه بهترین فیلم، بهترین داستان، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن مکمل و بهترین کارگردانی را نصیب خود کند.

این فیلم با تمرکز بر زندگی یک چهره ورزشی هندی که در رقابت‌های سه دوره المپیک شرکت کرد، ساخته شده است. او این موفقیت را پس از آن کسب کرد که در زندگی شخصی خودش با یک تراژدی بزرگ روبه رو شد. او مرگ والدینش و هفت خواهر و برادرش را در جریان جدایی هند و ایجاد کشور پاکستان در سال 1947 به چشم دیده بود.

در این مراسم سینگ که اکنون 84 ساله است در میان 20 هزار مهمانی حضور داشت که در مراسم اهدای جوایز، شنبه شب در فلوریدا گرد آمده بودند.

در این مراسم برنامه آوازخوانی که در فیلم‌های بالیوود متداول است و نیز عملیات آکروباتیک نیز با حضور برخی از چهره‌های هالیوودی اجرا شد. کوین اسپیسی و جان تراولتا از چهره هایی بودند که در این مراسم به صحنه رفتند و با بازیگران هندی همراه شدند.

شهید کاپور و فرهان اختر اجرای مراسم را برعهده داشتند. در این مراسم راخش اومپراکاش مهرا کارگردان جایزه خود را به سینگ تقدیم کرد و او با حضور بر صحنه گفت این جایزه به دختران و پسران هندی که برای جایزه طلای ورزشی تلاش کردند، تعلق خواهد داشت.

دیویا دوتا برای بازی در همین فیلم جایزه بهترین بازیگر زن مکمل را دریافت کرد، در حالی که دپیکا پادوکون جایزه بهترین بازیگر زن را برای بازی در فیلم کمدی اکشن «قطار جنایی» گرفت.

جوایز بین‌المللی آکادمی فیلم هند اولین بار در سال 2000 در لندن برگزار شد و از آن پس هر سال در نقطه‌ای از دنیا برگزار شده تا پنجره‌ای به دنیای سینمای بالیوود باشد.

آکادمی بالیوود گفت این مراسم را در ماه ژوئن برای 800 میلیون مردمی که خواستار تماشای آن هستند، پخش می کند.    

به گزارش ای.بی.سی نیوز، جان تراولتا با حضور بر صحنه این مراسم برخی از  صحنه‌های فیلم به یاد ماندنی «داستان‌های عامه پسند» سال 1994 را اجرا کرد و جایزه دستاوردهای ویژه در سینمای بین الملل را از دست هیریتیک روشن بازیگر هندی دریافت کرد.

کوین اسپیسی برنده دو جایزه اسکار نیز با اهدای جایزه دپیکا پادوکون به وی، صحنه هایی از فیلم «قطار چنایی» را روی صحنه اجرا کرد.

پیش از شروع این مراسم اسپیسی، تراولتا و چهره‌های سینمایی هند روی فرش سبز این مراسم- که به جای فرش قرمز سینمایی پهن می‌شود- حضور یافتند و با هوادارنشان دیدار کردند.

مراسم افتتاحیه این مراسم مثل فیلم‌های هندی صحنه هایی رنگین از دزدان دریایی، فوتبال و دنیای زیر آب را دربرمی گرفت. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.