سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳

همزمان با سالروز ارتحال امام

حبیب الله بهمنی: سینما باید به تأکیدات امام خمینی (ره) در زمینه صدور انقلاب اسلامی به جهان پاسخ دهد

حبیب الله بهمنی

سینماپرس: حبیب الله بهمنی کارگردان سینما همزمان با سالروز ارتحال امام راحل گفت: فرمایشات امام خمینی (ره) در زمینه صدور انقلاب شکوهمند اسلامی ماموریتی است که باید سینما به آن پاسخ دهد. فرمایشاتی که سال های سال است بر زمین مانده و سینما نه تنها آن را تحقق نبخشیده بلکه در مواردی حتی نقش ستون پنجم را در برابر تهاجم فرهنگی ایفا نموده است.

بنابراین گزارش، این کارگردان سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد نگاه فرهنگی امام خمینی (ره) به موضوعاتی چون سینما اظهار داشت: چه خوب است سینمای ما ادای دینی را که به انقلاب  دارد به خوبی درک کند و رسالت انقلاب اسلامی را در پهنه گیتی به خوبی عرضه کند.  

وی یادآور شد: در واقع حضرت امام خمینی (ره) با سخنان و رهنمودهایشان یک روح و نفس تازه در کالبد سینمای ما دمیدند.

کارگردان «سیب و سلما» گفت: در مسیر شکل گیری انقلاب شکوهمند اسلامی نگاه ها و برداشت های غلطی از پدیده سینما به وجود آمده بود که حضرت امام خمینی (ره) با رهنمودهای کلان خود تکلیف همه را روشن کردند و از همان زمان هنرمندان امیدوارانه تر به کار خود ادامه دادند تا در عرصه فرهنگ خدمتگزار باشند و به نوعی با کلام ایشان این هنر _ صنعت جانی دوباره به خود گرفت.

کارگردان «زندانی ۷۰۷» گفت: اما در ادامه متاسفانه از این روح مسیحایی بهرداری مناسبی شکل نگرفت و سینمای ما نگاه ژرف حضرت امام خمینی (ره) را ادامه ندارد. باید اقرار کنیم که به شخصیت ، دیدگاه ها و آرمان های ایشان به خوبی نپرداختیم و سینمای ما همواره در این زمینه بدهکار امام خمینی (ره) است.

کارگردان «شب کایت ها» با اشاره به تأکید امام خمینی (ره) بر استفاده از تکنولوژی سینما نیز گفت: تا آنجا که من اطلاع دارم ایشان اظهار نظرات کارشناسی را به کارشناسان این امر واگذار می کردند و خودشان خط و مشی های کلی را که بسیار کاربردی هم بود تعیین می کردند و کارهای مبتذل را هموارد رد می کردند و استراتژی ایشان برای همه کاملا واضح، شفاف و روشن بود.

کارگردان «تارهای نامرئی» یادآور شد: سینما در ادامه روند فرهنگی انقلاب شکوهمند اسلامی، مسئولیت مهمی دارد چرا که سینما مهترین رسانه ای است که قدرت برقراری ارتباط با جهان اسلام و آزادگان جهان را داراست.

     

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.