دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶

از طریق سروش سیما و در قالب ۷ دی وی دی

سیروس مقدم «بچه‌های نسبتا بد» را وارد بازار کرد!

بچه های نسبتا بد

سینماپرس: «بچه‌های نسبتا بد» به کارگردانی سیروس مقدم عنوان سریالی ۲۶ قسمتی است که مهرماه سال گذشته از شبکه اول سیما پخش شد و اکنون توسط مرکز سروش سیما وارد شبکه نمایش خانگی شده است.

به گزارش سینماپرس،  سریال «بچه های نسبتا بد» داستان چهار جوان خلافکار است که اتومبیل حامل یک گاوصندوق را به سرقت می برند که در آن ۲۰۰۰ سکه بهار آزادی وجود دارد که به همت یک موسسه خیریه و برای اهدا به زوج های نیازمند فراهم شده است. با از دست رفتن سکه ها که قرار است در مراسم ازدواج گروهی زوج ها در روز عید فطر اهدا شود، موسسه خیریه دچار بحران می شود….

پیش از تولید این سریال با عنوان «بچه های نسبتا خوب» قرار بر این بوده که بهرنگ توفیقی کارگردانی این مجموعه را برعهده داشته باشد اما بعد از کمی پیشروی در پیش تولید این سریال، کارگردانی به سیروس مقدم سپرده شد، پیمان عباسی در یکی از مصاحبه های خود علت این جا به جایی در کارگردانی را اینگونه توضیح داده است: «بعد از این که من و بهرنگ توفیقی تله فیلم «آماده باش» را کار کردیم و نتیجه هم خوب شد، تصمیم گرفتیم شخصیت‌های آن قصه را برای کاری دیگر حفظ کنیم. یعنی قرار شد سه پسر جوان که درآن فیلم خیلی خوب خلق شده بودند را به سریال جدید بیاوریم.»

وی اضافه می کند: «بعد از مدتی شبکه یک طرح را پسندید و از سید کمال طباطبایی (تهیه کننده) خواست تا آن را برای ماه رمضان، به کارگردانی سیروس مقدم تولید کند. وقتی آقای طباطبایی من را در جریان کار قرارداد گفتم با بهرنگ توفیقی پیش تولید هم رفته بودیم. طباطبایی گفت می خواهیم فضای کار را تغییر دهیم. ما آن طرح را کامل کنار گذاشتیم و یک طراحی مجدد انجام دادیم. شخصیت ها هم تغییرات اساسی پیدا کردند. در راستای همین دگرگونی ها اسم سریال از بچه های نسبتا خوب به  بچه های نسبتا بد تغییر یافت.»

سریال «بچه های نسبتا بد» پنج کاراکتر اصلی دارد که چهار نفر آن ها در سرقت از موسسه خیریه دست دارند. این شخصیت ها عبارتند از:

همایون با بازی اشکان خطیبی او پسر بلند پروازی است که می خواهد یک شبه ره صد ساله را برود. اصلا دلش نمی خواهد به طبقه اجتماعی خودش نگاه کند. می خواهد به هر قیمتی شده به طبقه بالای جامعه وارد شود.

سمیر با بازی میلاد کی مرام او در اطراف شهر مکانیکی داشته اما الان بیکار و ورشکسته شده و هیچ وقت نتوانسته آن طور که باید و شاید کاری برای زن و بچه اش انجام دهد. از این بابت نگران است و بویژه آن که همسرش او نیز باردار است.

رهی با بازی علی طباطبایی پسری است که در اثر یک اشتباه خیلی بزرگ دردسر عجیبی برای پدرش درست کرده، پدرش برای دادن بدهی او پول نزول گرفته تا به زندان نیافتند. پدرش از پس این قرض بر نمی آید و علیرغم بیماری به زندان می افتد. حالا او برای بیرون آوردن پدرش دست به هر کاری می زند.

تورج با بازی یوسف تیموری تئورسین و برنامه ریز سرقت است. خودش از جمله کسانی است که در ازدواج های دست جمعی خیریه ثبت نام کرده با این رویا که ۱۰ سکه جایزه را بگیرد. پادوی یک صرافی است که شوخی شوخی ایده اش درباره سرقت جدی می شود.

عطا با بازی حمید گودرزی پسری مهربان و از خانواده ای فرهنگی است که به خاطر مهربانی و صداقت، مورد سوء استفاده قرار گرفته و مدتی به زندان افتاده، حالا که آزاد شده آن چهار جوان سکه های خیریه را از او می دزدند و این شروع ماجراهای دیگری برای اوست.

بر اساس این گزارش مرکز سروش سیما این سریال را در ۷ دی وی دی با قیمت ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر کرده است.

برخی از عوامل این سریال عبارتند از: مدیر تصویربرداری: فرشاد گل‌سفیدی، مدیر تولید: افشین قلی‌پور، تدوینگر: سیامک مهماندوست، صداگذاری: رامین ابوالصدق، آهنگساز: بهنود یخچالی، مدیرصدابرداری: علی احمدی، طراح صحنه: آرزو غفوری، طراح گریم: زهره سیه‌پوش، مدیر برنامه‌ریزی: فهیمه کمالی، دستیار اول کارگردان: مجید کرباسیان، منشی صحنه: محمد بهاری، عکاس: پیام ایرایی و جانشین تولید: محمود اتحادی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.