سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳

تلویزیون و برنامه های مناسبتی/۵

چگینی:برای جذب مخاطب باید در تمامی ژانرها سریال ساخت/«شمعدونی» بعد از محرم و صفر پخش می شود

محسن چگینی*

سینماپرس: محسن چگینی تهیه کننده سریال های تلویزیونی در خصوص میزان موفقیت تلویزیون در تولید برنامه های مناسبتی گفت: «وقتی ۴ شبکه در تلویزیون برای ماه رمضان سریال تولید می کنند خوب است که ژانرهای مختلف را در نظر بگیرند. اگر تمام شبکه ها سریال کمدی پخش کنند و یا عکس آن فضا را دینی کنند، مخاطب خسته می شود. برای جذب و حفظ مخاطب تولید و پخش آثار در تمامی گونه ها الزامی است.»

تهیه کننده سریال «پژمان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «پخش سریال های تلویزیونی در ماه رمضان به سلیقه تصمیم گیرندگان تلویزیونی بستگی دارد و نمی توان با قاطعیت گفت که سریال های رمضان حتما باید ژانر دینی داشته باشند.»

تهیه کننده سریال «ساختمان پزشکان» تصریح کرد: «ترکیب سریال ها در ژانرهای متفاوت، ترکیب موفق تری است. تنوع در تولید سریال های مناسبتی می تواند به جذب مخاطب کمک بهتری کند. چرا که تعدد برنامه های تلویزیون در ماه مبارک رمضان بیشتر است و همین امر سبب می شود تلویزیون در این ماه مخاطب بیشتری داشته باشد. بنابراین تلویزیون باید دقت بیشتری در تولید آثار مناسبتی خود داشته باشد.»

چگینی در خصوص فرهنگ سازی در جامعه از طریق ژانر کمدی و یا غیر کمدی اظهار داشت: «شخصا ترجیح می دهم با کار کمدی فرهنگ سازی کنم اما بطور کلی هر کدام از ژانرها  می تواند تاثیرگذاری خاص خود را بر جامعه و فرهنگ داشته باشد. هر ژانری مخاطب خود را دارد و طبیعی است که هر ژانر تاثیرات جداگانه ای هم بر افراد می گذارد.»

وی تصریح کرد: «به نظر من تلویزیون باید تنوع داشته باشد و آن را در دستور کار خود قرار دهد. وقتی موضوعات گوناگون در تلویزیون وجود داشته باشد، تازه تلویزیون، تبدیل می شود به چیزی که مخاطب می پسندد. اگر تلویزیون فقط بخواهد یکنواخت کار کند و ژانرهای مختلف را در کنار هم نچیند، مخاطب خود را از دست می دهد.»

چگینی اظهار داشت: «تلویزیون باید در کنار ژانرهای کمدی و جدی، به ژانر پلیسی و جنایی هم توجه نشان دهد. این چیدمان برای مخاطب قابل قبول تر است و مخاطب بیشتر با چنین فضاهایی ارتباط برقرار می کند. تلویزیون موظف است برای همه سلیقه ها برنامه تولید کند.»

وی افزود: «من معتقد هستم گاهی مخاطب است که برای تلویزیون تصمیم می گیرد. وقتی تلویزیون تنوع داشته باشد مخاطب برنامه و ژانر مورد نظر خود را انتخاب می کند.»

چگینی همچنین در بخشی از این گفتگو در خصوص سریال «شمعونی» به کارگردانی سروش صحت گفت: «سریال «شمعدونی» در مرحله فیلمبرداری است و نزدیک به ۶۵ درصد کار انجام شده است. همزمان با فیلمبرداری، مونتاژ و صداگذاری و موسیقی را هم که گروه «دنگ شو» می سازند، در حال انجام است که قرار است در دی ماه از تلویزیون پخش شود.»

چگینی در خصوص اینکه «شمعدونی» یکی از گزینه های پخش در ماه مبارک رمضان بوده اما پخش نشده است، اظهار داشت: «این سریال برای ماه رمضان بود اما چون ۴۰ قسمتی است ترجیح دادیم در زمان دیگری از تلویزیون پخش شود. پیش از این قرار بود ۲۵ قسمت را در ماه رمضان پخش کنیم و مابقی را در ماه دیگر؛ اما چون «شمعدونی» فضای شاد و مفرحی دارد ترجیح دادم سریال را در دی ماه و بعد از ماه محرم و صفر پخش کنیم.»

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.