چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳

در گفتگو با سینماپرس مطرح شد

موسی پور: سینما یکسال من را از تلویزیون دور کرد/ «کیمیا» اولین سریالی است که قبل از تعیین زمان پخش برایش آهنگسازی می‌کنم!

آرمان موسی پور در نشست خبری فیلم «آذر ،شهدخت،پرویز و دیگران » در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: آرمان موسی پور آهنگساز سینما و تلویزیون در خصوص تازه ترین کارهای موسیقایی خود گفت: «امسال بیشتر بر تلویزیون تمرکز کرده ام، نزدیک به ۱ سال کار در فضای سینما من را از تلویزیون دور کرده بود ولی در حال حاضر ساخت موسیقی چند سریال را در کنار یک کار سینمایی برعهده دارم.»

موسی پور در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «مشغول ساخت موسیقی برای سریال «زخم» ساخته مسعود آب پرور هستم که پخش آن از ۱۰ مهر آغاز می شود. بعد از اتمام موسیقی «زخم» کار بر روی فیلم «آرمان شهر» را شروع می کنم.»

موسی پور اظهار داشت: «پروژه سینمایی «آرمان شهر» خیلی سنگین است. تمام کارهای فنی این فیلم در اسکاتلند انجام شده و فقط موسیقی آن در ایران ساخته می شود. تلاش ام بر این است که موسیقی متفاوتی برای این کار بسازم.»

وی در ادامه افزود: «سریال «کیمیا» کار دیگری است که قرارداد بسته ام. این سریال نزدیک به ۱۰۰ قسمت است که تا پخش آن خیلی زمان دارم اما فکر می کنم اگر ۵ سال هم برای یک سریال زمان بدهند، ساخت موسیقی قسمت های پایانی آن حتما در دقایق پایانی رخ می دهد (می خندد). در حال حاضر نزدیک به ۲ ماه است که مشغول نگارش طرح اولیه موسیقی متن آن شده ام.»

آهنگساز فیلم «آذر،شهدخت، پرویز و دیگران» در ادامه بیان داشت: «ساخت موسیقی برای سریال ها به یک رسم تبدیل شده که اغلب لحظه آخر موسیقی را می خواهند و این خیلی بد است من فرصت فکر کردن برای خلق یک اثر متفاوت را ندارم. این روش آهنگسازی سبب می شود خلاقیت آهنگساز در تولید یک اثر متفاوت (حداقل برای خودش) کم رنگ شود.»

موسی پور اظهار داشت: «اولین بار است که آهنگسازی سریالی پیش از آغاز پخش آن از تلویزیون به من پیشنهاد میشود؛ چرا که در اغلب سریال ها وقتی زمان پخش شان از تلویزیون مشخص می شود تازه می خواهند برای آن موسیقی بسازند و این به لحاظ حرفه ای خوب نیست چرا که به کیفیت موسیقی لطمه می زند.»

وی افزود: «سریال «کیمیا» سریال خوبی است و فکر می کنم موسیقی خوبی هم برای آن بسازم. وقتی کیفیت یک اثر خوب باشد، موسیقی خوبی را هم می طلبد.»

موسی پور در پایان در مورد کارهای بعدی خود افزود: «بهروز افخمی و مصطفی کیایی برای تازه ترین کارهای خود با من تماس گرفته اند. اما فیلم ها هنوز فیلمبرداری نشده اند و اطلاعی از فضای داستانی کار ندارم.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.