شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴

گفتگوی سینماپرس با بازیگر «بچه های آسمان»

هاشمیان: در «کیمیا» نقش نوجوانی را دارم که به دست ساواک ناپدید می‌شود/ آمده ام که در سینما بمانم

میرفرخ هاشمیان-بچه های آسمان

سینماپرس: میرفرخ هاشمیان بازیگر کودک فیلم «بچه های آسمان» که این روزها در جوانی و بعد از ۱۸ سال دوباره مقابل دوربین فیلمبرداری قرار گرفته است، پیرامون تازه ترین فعالیت های خود با سینماپرس به گفتگو نشسته است.

هاشمیان در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «در سریال «کیمیا» نقش بچه ای به نام «هادی» را بازی می کنم که مسعود بهبهانی نیا نویسنده سریال او از نزدیک می شناخت و دیده بود که سالهای پیش چگونه به تنهایی و در یک کانکس در خرمشهر زندگی می کرد.»

وی افزود: «هادی» قبل از انقلاب با استفاده از زباله هایی که در گوشه و کنار شهر پیدا می کند رادیو می سازد و برای مردم خرمشهر آهنگ های درخواستی پخش می کرد، ساواک «هادی» را به بهانه های مختلف مدام دستگیر می کند تا اینکه روزی وی تصمیم می گیرد بمب بسازد اما ساواک از تصمیم او باخبر می شود و مجددا او را بازداشت می کند؛ اما این بار دیگر خبری از او نمی شود. هیچ کس از سرانجام هادی با خبر نیست و کسی نمی داند چه سالی کشته و ناپدید شده است.»

وی ادامه داد: «به همین دلیل مسعود بهبهانی نیا برای ادای دین به این بچه «هادی» را در داستان خود گنجانده و نقش آن رابه من داده است تا ایفا کنم.»

هاشمیان پیرامون دوری خود از سینما بعد از بازی در فیلم مجید مجیدی بیان داشت: «بعد از بازی در فیلم «بچه های آسمان» عده ای اجازه ندادند من وارد عرصه بازیگری به صورت جدی شوم و برای همین از سینما دور شدم تا به امسال که با یک سریال، چند فیلم سینمایی و یک مستند بازگشته ام.» 

وی افزود: «فیلم مستندی که بازی کردم کاری از بهنوش بختیاری است که به زندگی حال حاضر برخی آدم های معروف، سوژه خودکشی و آدم هایی که به مانند من با یک فیلم در سینما شناخته شدند و بعد از یاد رفتند می پردازد و من در آن نقش خودم را بازی کرده ام.»

هاشمیان اظهار داشت: «اکثر منتقدین می گفتند بازی من در «بچه های آسمان» حاصل تمرین و بازی در ۴ سال بازیگری است در حالی که من فقط ۱۴ روز تمرین کردم، دیالوگ ها را زمان فیلمبرداری می خواندم و سپس مقابل دوربین می رفتم. دوران شیرینی بود اما متاسفانه بعد از آن کار من را کنار گذاشتند.»

وی افزود: «اگر بعد از آن فیلم بازیگری را ادامه می دادم، قطعا پیشرفت می کردم. من آن زمان تنها ۹ سال سن داشتم و طبیعی است که در آن سن و سال استعداد یادگیری بازیگری حرفه ای را داشته باشم.»

هاشمیان در خصوص چرایی این مسئله بیان داشت: «عده ای نمی خواستند من پیشرفت کنم و برای همین مانع ادامه بازیگری من شدند. به دفاتر تهیه کنندگان بسیاری مراجعه کردم اما هر فردی به شکل های مختلف من را از سرخود می راند. حالا بازگشته ام که دیگر بازی کنم و بمانم.»

وی در پایان پیرامون تازه ترین فعالیت های خود افزود: «در حال حاضر مشغول مطالعه ۲ فیلم سینمایی برای حضور در جشنواره فیلم فجر امسال و یک سریال تلویزیونی هستم.»

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.