یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶

«تابناک» در برابر شکایت «شفیع آقامحمدیان» مجرم شناخته شد/ هدف از دروغ پراکنی ها علیه مدیران سابق سینمایی چه بوده است؟

طباطبایی نژاد-آقا محمدیان

سینماپرس: در پی شکایت شفیع آقامحمدیان مدیرعامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی وزارت ارشاد از سایت تابناک به دلیل انتشار اکاذیب و اتهام زنی های بی اساس علیه وی، صیح امروز این سایت در دادگاه مطبوعات مجرم شناخته شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، بر اساس اطلاعات حاصله، سایت تابناک در جلسه صبح امروز دادگاه مطبوعات  به ریاست قاضی «مدیر خراسانی» و در حضور اعضای هیأت منصفه به اتفاق آرا در خصوص اتهام نشر اکاذیب و اتهام زنی به مدیر عامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان سینمایی مجرم اعلام گردید.

گفته می شود عدم حضور مدیر سایت مذکور در جلسه دادگاه پس از گذشت یکسال بررسی و تحقیقات و استعلامات لازم موجب گردید تا هیأت منصفه متشاکی را مستحق تخفیف نداند و بر اساس عرف جاری در سیستم قضایی باید تا ده روز آینده در انتظار اعلام محکومیت کیفری مدیر «تابناک» در قالب حبس، شلاق و... بود.

این دادگاه در حالی تشکیل شد که سایت رجانیوز نیز در برابر شکایت شرکت صنایع غدایی بهشهر تبرئه شد.

این گزارش حاکیست سایت «تابناک» که مواضع فرهنگی آن هنوز از ثبات خاصی برخوردار نبوده و هر از چند گاهی دستخوش تغییرات در تحلیل ها از عملکرد مدیران عرصه های مختلف می شود سال گذشته در لابلای خبرپراکنی های جریانی خاص علیه برخی مدیران سینمایی دولت دهم و اتهام زنی های آشکار و البته کاذب به آنان با انتشار مطلبی علیه شفیع آقامحمدیان مدیر عامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی وی را به سوء استفاده و برخی مسائل مالی متهم نمود که به دلیل کذب بودن اخبار سریعأ از سوی آفامحمدیان مورد پیگرد قضایی قرار گرفت.

همزمان با انتشار این اخبار دروغین، برخی مسئولان وقت از جمله سید مهدی طباطبایی مدیر عامل فعلی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سال گذشته با برخی گفتگوهای تند در رسانه ها به بهانه های مختلف به چنین فضای کاذبی علیه آقامحمدیان نیز دامن میزد که وی نیز مدتهاست سکوت اختیار کرده است.

شایان ذکر است پیش از این خبرگزاری رسمی دولت ایرنا نیز در پی شکایت روح الله شمقدری به دلیل اتهام زنی و انتشار اکاذیب محاکمه و مجرم شناخته شد.

به نظر میرسد بر خلاف ظاهرسازی های اخلاقی از سوی برخی رسانه های رسمی دولت و وابسته به بعضی جریانات سیاسی کشور، تخریب شخصیتی و مدیریتی مدیران سابق حوزه سینما که فعالیتهای آنان به تدریج برای همه اهالی سینما روز به روز در حال روشن شدن است از جمله سیاستهای اینگونه رسانه ها بوده و در محضر دادگاه هیچگونه دفاع و استدلالی برای اثبات ادعاهای خود ندارند.

 

نظرات

  • امینی ۱۳۹۳/۰۸/۱۹ - ۰۱:۳۲
    2 1
    یادمون باشه ما آدما ماه پشت ابرنمیمونه . به خاطر رسیدن به محبوبیت جاضر به آبرو بردن انسان دیگه و زیر سوا ل بردنش نشیم شاید اون موقع حس خوشایندی در ما به وجود بیاد ولی به رسوایی بعدش نمی ارزه . حق همیشه پابرجاست

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.