جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸

قربان محمدپور در گفتگو با سینماپرس

«آنچه مردان درباره زنان نمی دانند»، فیلمی با موضوع ازدواج موقت / کارگردان فیلم: من قضاوت نکرده‌ام

آنچه مردان در باره زنان نمی دانند

سینماپرس: قربان محمدپور در مورد جدیدترین فیلم سینمای اش گفت: «آنچه مردان درباره زنان نمی دانند» فیلمی در مورد مسئله مهم ازدواج موقت است اما من به عنوان فیلمساز در این فیلم سعی کرده ام هیچگونه قضاوتی روی این مسئله نداشته باشم. صیغه مسئله مهمی است که علمای اسلام هم همیشه از دور روی آن نظر داده اند و هیچگاه به آن نزدیک نشده اند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، قربان محمدپور کارگردان فیلم سینمایی «آنچه مردان درباره زنان نمی دانند» که از روز چهارشنبه ۲۸ آبان ماه روی پرده سینماهای سراسر کشور رفته است در ادامه این گفتگو اظهار داشت: «آنچه مردان درباره زنان نمی دانند» فیلمی است که به مقوله ازدواج موقت و تاثیرات روانشناختی آن ها بر روی خانواده ها می پردازد. طی سال های اخیر ما همواره شاهد بوده ایم که بسیاری از خانواده ها به خاطر این مسئله مهم دچار آسیب های جدی شده و بعضاً از هم پاشیده شده اند و به همین دلیل برای من به عنوان یک فیلمساز مهم بود که فیلمی را در باب این مسئله مهم و حساس بسازم.

وی سپس مسئله ازدواج موقت را یکی از معضلات مهم اجتماعی امروز برشمرد و گفت: متاسفانه اغلب افراد در قشر متوسط  رو به بالای جامعه که بیشترشان هم مسن هستند به مسئله ازدواج موقت روی می آورند و هرچند که این مسئله از نظر شرعی اشکالی ندارد اما باعث می شود که آن ها در زندگی شان دچار فعل حرام دروغگویی شوند و از همین دروغگویی ها است که هزاران مشکل دیگر دامن گیر زندگی آن ها می شود.

کارگردان فیلم سینمایی «زبان مادری» در ادامه این گفتگو افزود: نگاه من به مسئله ازواج موقت نگاهی انتقادی نیست و من سعی کردم در این فیلم هیچگونه قضاوتی روی مسئله صیغه نداشته باشم. اصولاً مسئله صیغه می تواند هم محسناتی داشته باشد و هم دارای معایبی باشد که در این فیلم سعی شده قضاوت ها بر عهده مخاطبان اثر باشد.

محمدپور سپس با اشاره به اینکه علمای اسلام هم همیشه از دور درباه مسئله ازدواج موقت نظر داده اند تاکید کرد: ازدواج موقت از نظر شرعی خوب و حلال است اما همیشه علمای اسلام و مجتهدان هم از دور روی این مسئله نظر داده اند و هیچگاه به آن نزدیک نشده اند.

وی با تاکید بر این نکته که فیلمش بر خلاف آنچه در برخی از رسانه ها عنوان شده کمدی نیست و صرفاً یک دغدغه اجتماعی را به تصویر کشیده است در مورد داستان این فیلم گفت: «آنچه مردان درباره زنان نمی دانند» داستان دکتری است که با وجود داشتن همسر، دو فرزند و یک زندگی آرام، عاشق زنی ۳۰ سال کوچکتر از خودش می‌شود که این کار اتفاقاتی را در فیلم رقم می‌زند. این دکتر مردی ۶۰ ساله است که عاشق یک دختر ۲۵ ساله می شود و همسر ۵۰ ساله اش به شدت دچار آسیب روانی می شود.

این کارگردان در خاتمه این گفتگو از محمدرضا شریفی نیا، فاطمه گودرزی، فرزاد حسنی، سحر قریشی، رضا توکلی، امیر غفارمنش و... به عنوان بازیگران اصلی فیلم سینمایی «آنچه مردان درباره زنان نمی دانند» نام بردو گفت: مراسم افتتاحیه این فیلم روز جمعه ۳۰ آبان ماه با حضور بسیاری از هنرمندان، منتقدان و اصحاب رسانه در پردیس سینمایی کوروش برگزار خواهد شد.

عوامل «آنچه مردان درباره زنان نمی‌دانند» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: قربان محمدپور، تهیه‌کننده: حسن دادخواه، مدیر فیلمبرداری: حسن پویا، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: محسن اورنگ، مدیر تولید: محسن صرافی، طراح صحنه و لباس: مهدی دیلمی، دستیار طراح صحنه: همایون فربود، مدیر صحنه: سعید وثاق همدانی، دستیار لباس: کتایون فربود، صدابردار: آرش برومند، طراح چهره‌پردازی: فرناز انصار، مدیر تدارکات: عباس خدادادی و مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: منصوره بسمل، دستیاران صدا: مهرداد کبیری و مصطفی محمدی، دستیاران فیلمبردار: سعید براتی، محمد نادر، رستم حمیدی، احسان باقری، بهادر مافی، جامه‌دار: ساجده عروجی، دستیاران کارگردان: توماج نورایی و علی محمدپور، منشی صحنه: آرزو قربانی، مجریان گریم: هادی قلی‌خانی و حمیده بنایی، خدمات: حسین صنایی‌فر، دستیار تدارکات: احسان خلیلی، مهدی حق گو، عکاس: المیرا مقدم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.