شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷

اکران «خانه پدری» و تکمیل حلقه دشمنان در داخل کشور

خانه پدری

فارس: سیاست گروه هنر و تجربه با تصمیم این گروه برای اکران فیلمی که سرشار از خشونت علیه زنان است و در شرایطی که از همه طرف اسلام و ایران مورد هجمه قرار گرفته است -گروگان‌گیری اخیر در استرالیا، گزارش های احمد شهید و...- چقدر در جهت سیاست‌های سازمان سینمایی قرار دارد؟

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، گروه هنر و تجربه گروه تازه تاسیسی است که با تصمیماتی که برای اکران فیلم‌های توقیفی در نظر گرفته است، ماهیت اصلی خود را به وضوح نمایان کرد. حال می‌توان به ضرس قاطع گفت این گروه قصد دارد فرصتی را برای فیلم‌هایی که سالها به دلیل محتوا مجوز نمایش نداشتند، رنگ پرده ببینند و در اکران گروه جای بگیرند.

اکران نمایش‌های فیلم‌های توقیفی خود را با «یک شب» نیکی کریمی آغاز کرد فیلمی که در ۱۰ دقیقه ابتدایی تمام باورها و انگاره‌های مخاطب را نسبت به «مادر» به هم می‌ریزد و مقام مادر را _ که ما باور داریم بهشت زیر پای مادران است _ لگدکوب می‌کند.

اکران فیلم محمد شیروانی (صفر بیست و یک) ، فیلمسازی که بیشترین آمار فیلم‌های توقیفی را به خود اختصاص داده است و در آثارش بیشتر به مسایل و رفتارهای دور از اخلاق توجه دارد از دیگر اقدامات این گروه سینمایی است.در ادامه سیاست‌های هنر و تجربه دور از ذهن نبود که با اعلام آمادگی کیانوش عیاری برای اکران فیلمش در این گروه، روز چهارشنبه امیرحسین علم الهدی از اکران فیلم «خانه پدری» بدون هیچ اصلاحیه ای خبر می‌دهد. فیلمی که سرشار از خشونت است و به صورت نمادین به ایران اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) اشاره می‌‌کند.

فیلمی که پدر سنتی و مذهبی بدون بازگو کردن هیچ استدلالی با خشونت هرچه تمام تر دخترش را به جرم مرتکب شده یا نشده- که تا انتها نمی توانیم بفهمیم که این بی آبرویی چه بوده که دختر مستوجب چنین مرگی است- می‌کشد و داستان  این جنایت نسل به نسل در خانواده دفن می‌شود!

سیاست گروه هنر و تجربه با تصمیم این گروه برای اکران فیلمی که سرشار از خشونت علیه زنان است و در شرایطی که از همه طرف اسلام و ایران مورد هجمه قرار گرفته است  - گروگان‌گیری اخیر در استرالیا، گزارش های احمد شهید و... _ چقدر این فیلم در جهت سیاست‌های سازمان سینمایی قرار دارد؟ به نظر می رسد بیش از این که فیلم در حلقه سیاسیت های وزارت ارشاد باشد کامل کننده حلقه‌های دشمنان برای رسیدن به اهدافشان – ایران هراسی و اسلام ستیزی - در داخل کشور باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.