شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶

گلایه زنده یاد مرتضی احمدی از وزیر ارشاد فراری!

مرتضی احمدی2

کیهان ورزشی: زنده یاد مرتضی احمدی پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر کشورمان در یکی از درددل های خود عنوان کرده بود که وزیر فرهنگ و ارشاد فراری، از دادن دکترای معادل به وی خودداری کرده بود.

 این پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان در گفت‌وگوی ۱۴ سال پیش خود با "کیهان ورزشی" با توجه به فضای هنری کشور در آن زمان تأکید کرده بود: هرگز دوست ندارم فرزندان و نوه‌هایم هنرمند شوند!


احمدی در این گفتگو که به مناسبت چهل و ششمین سال انتشار "کیهان ورزشی" با این هفته‌‌نامه انجام می داد و در ۱۹ آذر ۷۹ منتشر شد، همچنین با گله از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان کرده بود: بزرگترین صدمه روحی را به من وزارت ارشاد زد. به عده‌ای از هنرمندان عنوان دکتری دادند. اما من به جرم آنکه ابلاغ هنری نداشتم (مثلاً به عنوان مسئول بخش بازیگری و یا بازیگر اداره‌ای حکم نداشتم) نام مرا حذف کردند.

برای وزیر نامه نوشتم اما فایده نداشت

وی تصریح کرده بود: حتی برای مهاجرانی وزیر ( فراری ) فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه نوشتم. آخر کدام اداره دولتی بخش هنری و هنرپیشگی دارد؟ جالب است بگویم من عضو همان کمیسیونی بودم که بازیگران را درجه‌بندی می‌کرد و به آنها ابلاغ می‌دادند، اما به من ابلاغ ندادند.

به یک جامه دار دکترا دادند اما به من نه

وی افزوده: مثلاً به خانمی که جامه‌دار بود یا در ارتش یک هنرپیشه که در باشگاهی در پادگانی در شهرستان به هنرپیشگی مشغول بود، دکتری دادند اما من با این سابقه، چون ابلاغ هنری نداشتم، محروم شدم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.