چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۹

آغاز مذاکرات «اکبر عبدی» با «جان کری» از امروز!

شاه حاتمی: تاکنون مشابه فیلم «مذاکرات مستقیم آقای عبدی» در سینمای ایران ساخته نشده است

علی شاه حاتمی در افتتاحیه فیلم سینمایی «مذاکرات مستقیم آقای عبدی»

سینماپرس: علی شاه حاتمی کارگردان سینما و تلویزیون ایران گفت: فیلم «مذاکرات مستقیم آقای عبدی» به دلایل گوناگون از جمله تک بازیگر بودن، تک لوکیشن بودن و پرداختن به مسائل روز و حساس فیلمی خاص است که می تواند با استقبال گسترده ای از سوی منتقدان و مخاطبان سینما روبرو شود.

کارگردان سریال تلویزیونی «خوش رکاب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در «مذاکرات مستقیم آقای عبدی» تمامی مردم و برخی از مسئولان و مدیران ایران به نقد و چالش کشیده می شوند؛ رویکرد کلی این فیلم در رابطه با مشکلات اجتماعی و بحث مدیریت در جامعه است و به خصوص در زمینه مدیریت کلان فرهنگی کشور سخنان بسیاری را درون خود نهفته دارد.

شاه حاتمی ادامه داد: من در این فیلم سعی کرده ام تمامی مشکلات، دغدغه های عمومی و حرف های مردم را توسط اکبر عبدی به عنوان تک بازیگر این فیلم سینمایی بیان کنم و از طرف دیگر نیم نگاهی نیز به روابط عاطفی و خانوادگی نیز داشته ام که باز هم با مستمسک قرار دادن اکبر عبدی سعی کردم به خطوط قرمز نزدیک شده اما از آن ها عبوری نداشته باشم.

وی در مورد سوژه فیلم «مذاکرات مستقیم آقای عبدی» اظهار داشت: بحث تحریم ها، بحث گفتگوهای ۱+۵ و شرایط هنرمندان و فضای حاکم بر جامعه در قصه این فیلم به شدت تجلی دارند، در این فیلم اکبر عبدی با جان کری در مورد مذکرات۱+۵ سخن می گوید که می تواند برای مخاطبان به خصوص با بازی شیرین و دل انگیز اکبر عبدی جالب باشد.

این کارگردان «مذاکرات مستقیم آقای عبدی» نقدی اجتماعی دانست و افزود: تمامی سطوح اجتماعی اعم از مردم، هنرمندان، ورزشکاران، صدا و سیما، وزارت ارشاد، وزارت امور خارجه، رئیس جمهور و خلاصه همه و همه ایران در این فیلم مورد نقد و بررسی قرار می گیرند و «مذاکرات مستقیم آقای عبدی» فیلمی برای تمامی مردم ایران است.

کارگردان «آخرین شناسایی» در پاسخ به این سوال که آیا این فیلم با توجه به این رویکرد این فیلم دچار ممیزی شده است یا خیر گفت: من مطمئن بودم که این فیلم با ممیزی های زیادی روبرو خواهد شد به خصوص اینکه ما عملکرد وزارت ارشاد و شخص وزیر ارشاد را نیز بسیار زیر سوال بردیم اما در میان بهت و حیرت ما گویا دوستان در وزارت ارشاد خیلی سعه صدر از خودشان نشان دادند و به همین جهت فیلم بدون هیچگونه سانسوری روی پرده سینماها خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه اولین منتقد دولت و سیاست گذاری های فرهنگی و به نوعی منتقدان اجتماعی خود ما هستیم  تصریح کرد: البته این فیلم چون جزو آثار طنز سینمایی محسوب می شود به هیچ عنوان نه حساسیت برانگیز است و نه اینکه طبق اصول و ضوابط باید دچار ممیزی می شد و خوشبختانه طی اکران خصوصی فیلم که چند شب قبل با حضور منتقدین، اصحاب رسانه و مخاطبان عام برگزار شد ما با واکنش های بسیار خوبی روبرو شدیم که امید ما را برای استقبال عمومی از «مذاکرات مستقیم آقای عبدی» بسیار بالا برد.

این کارگردان تاکید کرد: ما در این فیلم فقط با برخی شوخی هایی کرده ایم. در این شکی نیست که جامعه امروز ما یک جامعه صد درصد سیاسی است و مباحث سیاسی و اقتصادی مسئله روز جامعه است ما در این فیلم حتی وزارت اطلاعات را نیز به چالش کشیده ایم.

شاه حاتمی سپس با تاکید بر اینکه فصل بد اکران تنها موردی است که می تواند در روند فروش فیلم تاثیری منفی داشته باشد خاطرنشان کرد: به دلیل حال و هوای این روزهای سینما که تحت تاثیر برگزاری جشنواره فیلم فجر قرار دارد فکر می کنم که فیلم نتواند آنگونه که باید و شاید در سینماها فروش داشته باشد اما ما هم به دلیل اینکه مدت های مدیدی تحمل کرده بودیم و دیگر چاره ای جز اکران نداشتیم تصمیم گرفتیم تا فیلم را قبل از جشنواره در گروه آزاد اکران کنیم.

وی افزود: البته آرزوی قلبی من این بود که «مذاکرات مستقیم آقای عبدی» در ایام عید نوروز سال گذشته روی پرده می رفت که متاسفانه این امر محقق نشد و در هر حال امیدوارم که هم اکنون در اکران بتواند به خصوص نظرات منتقدان را به سوی خود جلب نماید.

کارگردان «پرواز مرغابی ها» با اشاره به اینکه به غیر از اکبر عبدی، مخاطب تنها صدای بازیگران را در این فیلم می‌شنود، گفت: هر کدام از بازیگرانی که صدایشان در این فیلم حضور دارد در اصل با همین صدا نقشی را ایفا می‌کنند به عنوان مثال میلاد کی ‌مرام نقش گروگانگیر، فریبا طالبی در نقش خبرنگار، داوود بختیاری در نقش رئیس سازمان صدا و سیما، علی درستکار در نقش کارشناس وزارت امور خارجه و المیرا عبدی و معصومه قاسمی در نقش های خودشان یعنی دختر و همسر اکبر عبدی حضور دارند.

گفتنی است؛ اکبر عبدی تنها بازیگر این فیلم سینمایی است و ميلاد کي مرام، يوسف مراديان، فريبا طالبي، الميرا عبدي و... صدايشان در اين فيلم شنيده مي‌شود. ساير عوامل توليد فيلم سينمايي «مذاکرات مستقيم آقاي عبدي» عبارتند از نويسنده، کارگردان و تدوينگر: علي شاه حاتمي، مدير فيلمبرداري: حافظ احمدي، طراح صحنه: صالح عبدا... پور، طراح چهره پردازي: رضا قومي، صدابردار: عليرضا نوين نژاد، مدير توليد: مهدي مددکار، دستيار اول کارگردان و برنامه ريز: ابراهيم شفيعي، جلوه هاي ويژه رايانه اي: محدثه کلاتهاني، مشاور فيلمنامه: شهرام شکيبا، موسيقي: فرهاد هراتي، طراح ترکيب صدا: محسن روشن و مشاور رسانه اي: الهه گودرزي.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.