شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷

دستاوردهای جشن سینمای انقلاب/ ۶

رجبی فروتن: برخی فیلم اولی ها باید برای جذب مخاطب فکری کنند/ به اقتصاد سینما در سال آینده خوشبین هستم

سعید رجبی فروتن

سینماپرس: سعید رجبی فروتن کارشناس فرهنگی با اشاره به برخی آثار جشنواره فیلم فجر امسال گفت: توصیه من به برخی فیلمسازان بخش نگاه نو یا همان فیلم اولی این است که باید در کنار ارزش های سینمایی راهکاری برای جذب مخاطبان ارائه کنند تا فیلم هایشان تنها بخش خاصی از جامعه را اقناع نکند و یک تعادل درستی در تولیدات آن ها به وجود آید.

این کارشناس فرهنگی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در میان فیلم های حاضر در جشنواره امسال و به خصوص در بخش فیلم های «نگاه نو» آثاری حضور داشتند که تنها ارزش های سینمایی در آن ها لحاظ شده بود و این مهم نشان از آن دارد که سینماگران جوان ما توجه چندانی به مخاطبان آثارشان ندارند و تنها به فکر نشان دادن قدرت کارگردانی خود هستند.

وی در عین حال اضافه کرد: هرچند که به صورت قطعی و با توجه به فیلم های حاضر در جشنواره نمی توان به صورت قطعی پیش بینی برای گیشه سینماها در سال ۹۴ داشت اما در عین حال برخی از فیلم های جشنواره سی و سوم این امید را به وجود آوردند که گیشه سینماها در سال آتی پر رونق خواهد شد و لذا من به تقویت اقتصاد سینما در سال آینده خوش بین هستم.  

وی خاطرنشان ساخت: تعدادی از آثار حاضر در جشنواره سی و سوم با رویکردی مخاطب پسند ساخته شده بودند و در جشنواره هم با استقبال نسبی از سوی مخاطبان روبرو شدند که وجود این آثار گیشه پسند می تواند نوید بخش این مهم باشد که چراغ اقتصاد سینمای ایران در سال ۹۴ روشن خواهد ماند.

رجبی فروتن در ادامه این گفتگو از فیلم هایی همچون: «ایران برگر»، «رخ دیوانه»، «من دیه گو مارادونا هستم»، «عصر یخبندان» و... به عنوان فیلم های مخاطب پسند جشنواره سی و سوم نام برد و اظهار داشت: فیلم های این چنینی می توانند متضمن گیشه ای خوب در سال آینده باشند.

وی ادامه داد:  از سوی دیگر بحث تجهیز سالن های سینما به پخش دیجیتال هم می تواند تاثیری مستقیم در رونق گیشه سینماها داشته باشد چرا که هزینه های رایت و کپی فیلم ها را به شدت کاهش داده و از سوی دیگر فیلم ها به راحتی و به صورت همزمان در سراسر کشور اکران می شوند و این باعث می شود که یک فیلم اصطلاحاً «نسوزد»!

رجبی فروتن در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: من معتقدم که فیلمسازان به ویژه فیلمسازان جوان سینمای ایران باید در مرحله نگارش فیلمنامه های خود تأمل و تأنی کافی داشته باشند و قاعده های اصولی نگارش فیلمنامه را به درستی رعایت کنند و از سوی دیگر به صورت تیمی و گروهی مبادرت به نگارش فیلمنامه های خود نمایند تا آثارشان بتواند مورد استقبال عمومی واقع شود.

وی تأکید کرد: فیلمسازان ما باید فیلم هایی از جنس دغدغه های مردم بسازند تا مخاطب به راحتی با آن ها ارتباط برقرار کند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: همچنین دوستان منتقد سینما نیز می بایست با فیلم ها با سعه صدر برخورد کنند و ناخودآگاه اقدام به تخریب فیلم ها نکنند تا این مهم نیز به گیشه سینماها آسیب نرساند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.