سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹

بازیگر پیشکسوت سینما در گفتگو با سینماپرس:

رضا بابک: علت هجوم مردم به سمت ماهواره ها تولید آثار نازل هنری و دست چندم است/ این روزها نمایشنامه می‌نویسم

رضا بابک*

سینماپرس: رضا بابک بازیگر پیشکسوت سینما ، تلویزیون و تئاتر گفت: متأسفانه دیگر هنرمندان قدیمی جایی برای حضور در عرصه های فرهنگی هنری ندارند و به دلیل تولید آثار نازل و دست چندم که مخاطبان را مجذوب نمی کند شرایط به گونه ای رقم خورده که مخاطبان به سمت برنامه های ماهواره ای هجوم برده اند.

بازیگر فیلم سینمایی «به رنگ ارغوان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مسئولان سینما و تلویزیون باید آگاه باشند که با تولید آثار ارزان اما با کیفیت هم می توان مانند سال های نه چندان دور مخاطبان را مجذوب برنامه های سینما و تلویزیون کرد.

وی یادآور شد: ما سال ها است که دیگر هیچ گونه صف طویلی را در کنار گیشه سینماها مشاهده نکرده ایم و مدت ها است که سریال های تلویزیونی نتوانسته اند باعث خلوت شدن خیابان ها بشوند! این در حالی است که برخی از سریال ها و یا فیلم های بسیار گران قیمت اما بی کیفیت به کرات در سینما یا تلویزیون ایران تولید می شوند که هیچ مخاطبی نداشته و مردم را به سمت دیدن برنامه های دست چندم و مبتذل ماهواره ای سوق می دهند.

وی با تاکید بر اینکه گویا خواسته برخی از دست اندرکاران ارشد متولی فرهنگ و هنر در ایران این است که هنرمندان قدیمی را خانه نشین کنند اظهار داشت: گویا رویه ای در سینما و تلویزیون ما باب شده است که هنرمندان قدیمی را دیگر کسی نبیند؛ از همین رو مدت هاست که بازیگران قدیمی سینما و تلویزیون که جان خود را برای اعتلای فرهنگ و هنر این مملکت گذاشته اند ناخواسته خانه نشین شده اند و هنر به دست افرادی افتاده است که آگاهی چندانی از آن ندارند.

بازیگر سریال تلویزیونی «آرایشگاه زیبا» ادامه داد: تمامی این مسائل به همراه بودجه های بسیار ضعیفی که برای تولید سریال ها و فیلم ها صرف می شود باعث شده است که ما دیگر نتوانیم در هیچ پروژه ای حضور داشته باشیم. مسئولان سینمای ایران باید بدانند که کار هنر سرمایه می خواهد و معضل اصلی امروز ما نداشتن سرمایه کافی برای تولید آثار ارزشمند هنری است.

بابک در خاتمه این گفتگو خاطرنشان کرد: من از سال ها قبل نمایشنامه های زیادی برای کودکان نوشه ام که برخی از آن ها در پیش از انقلاب اسلامی اجرا شده است و این روزها نیز همچنان مشغول نمایشنامه نویسی هستم؛  امیدوارم که شرایطی مهیا شود تا بتوانم برخی از آن ها را به اجرا برسانم و از سوی دیگر هم باید بگویم که آرزوی من ادامه حضور در سینما و تلویزیون است، امیدوارم که شرایط به گونه ای رقم بخورد که بتوانم همچنان در عرصه هنر فعالیت داشته باشم.

گفتنی است؛ رضا بابک فعالیت هنری خود را با بازی در تئاتر آغاز کرد و با تأسیس اولین گروه هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اجرای نمایش پرداخت. او تئاتر حرفه‌ای را از دهه ۵۰ آغاز نمود و حضور در سینما را با فیلم سینمایی «چریکه تارا» به کارگردانی بهرام بیضایی در سال ۱۳۵۶ تجربه کرد. او همچنین قبل و بعد از انقلاب به عنوان کارگردان، نویسنده و بازیگر در تلویزیون فعالیت کرد. از جمله کارهای او به عنوان نویسنده، آقای شانس در سال ۱۳۷۳ است. این بازیگر تاکنون در بسیاری از آثار مطرح سینمایی و تلویزیونی ایران به ایفای نقش پرداخته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.