شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷

توکل نیا به سینماپرس خبر داد

سخاوت دوست به جای چشم آذر موسیقی «سایه های موازی» را نواخت/ ساخت «قیصرانه» متوقف شد

علی توکل نیا کارگردان در نشست نقد و بررسی فیلم «جاب جا» درفرهنگسرای ارسباران

سینماپرس: حسن توکل نیا تهیه کننده سینما صبح امروز از اتمام مراحل فنی جدیدترین فیلم اصغر نعیمی با نام «سایه های موازی» خبر داد و گفت: ساخت فیلم سینمایی «قیصرانه» به دلیل عدم تامین منابع مالی منتفی شد.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: به موازات آخرین مراحل فیلمبرداری این فیلم سینمایی که همه در تهران انجام شد،  مراحل فنی این فیلم سینمایی را نیز انجام داده ایم که به صورت همزمان سیامک مهماندوست مونتاژ و حسین ابوالصدق نیز صداگذاری این فیلم سینمایی را انجام دادند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «کاغذ بی خط» در ادامه افزود: در ابتدا قرار بود  ناصر چشم آذر موسیقی متن این فیلم را بنوازد که به دلیل مشغله کاری از ساخت موسیقی این فیلم انصراف داد و به جای آن مسعود سخاوت دوست، موسیقی متن این فیلم را انجام داد.

وی گفت: به دلیل اینکه فیلمبرداری به صورت دیجیتال انجام شد، نیازمند مرحله اصلاح رنگ نبودیم.

توکل نیا یادآور شد: بعد از اتمام سی و سومین جشنواره فیلم فجر نسخه ای از این فیلم برای صدور پروانه نمایش به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شد و قرار است تا روزهای پایانی اسفند ماه پروانه نمایش این فیلم سینمایی صادر شود.

تهیه کننده «چندی میگیری گریه کنی» در مورد زمان اکران فیلم سینمایی سایه های موازی توضیح داد: این روزها با چند پخش کننده وارد مذاکره شده ایم و تمام تلاشمان این است که این فیلم را در اکران دوم نوروز ۹۴ این فیلم را به روی پرده سینماها داشته باشیم.

وی در پایان این گفتگو به بازیگران این فیلم اشاره کرد و افزود: شهاب حسيني، ابوالفضل پورعرب، سميرا حسن پور، سيامک صفری، هوشنگ توکلی و حديث فولادوند در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

بنابراین گزارش، این فیلم در ابتدا «زیبا» نام داشت  که «سایه» تغییر نام داد و  در نهایت نام فیلم سینمایی  به «سایه های موازی» نام گرفت.

فهرست عوامل اين پروژه عبارتند از:

 کارگردان: اصغر نعيمي، مدير فيلمبرداری: روزبه رايگا، مدير توليد: حسن توکل‌نيا، صدابردار همزمان: عليرضا برومند، طراح چهره پردازی: سودابه خسروی، تدوين: سيامک مهمان‌دوست، دستيار اول کارگردان: مجيد کرباسيان، مديرتدارکات: محمد‌ولي احمدلو، عکاس: مهدی شعبانی، تهيه‌کنندگان: علي توکل‌نيا، حسن توکل‌نيا، محصول: يکتا فيلم.

تهیه کننده «جا به جا» در پایان این گفتگو در مورد کارهای آتی خود توضیح داد:  فیلمی دیگر به نام  «قیصرانه»  که راجع به تاریخ سینمای ایران است را آماده داشتیم که چهار سال پیش مجوز ساخت این فیلم را دریافت کردیم اما به دلایل متعدد مالی نتوانستیم این فیلم را بسازیم و بعد از پیگیری های مصرانه برای تامین منابع مالی ساخت این فیلم که قرار بود علی توکل نیا آن را بسازد کاملاً منتفی شد.

در کارنامه تهیه کنندگی حسن توکل نیا تاکنون ۱۶ فیلم به ثبت رسیده است که از جمله آنان می توان به «پاتک»، «یورش»، «ملاقات با طوطی»، «روی خط مرگ» و ... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.