یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰

عملکرد سال ۹۳ سازمان سینمایی / ۶

انتقاد «منیژه حکمت» از دایره بسته مشاوران رئیس سازمان سینمایی/ ایوبی فقط به اطرافیانش گوش می‌دهد!

منیژه حکمت در ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام»

سینماپرس: منیژه حکمت تهیه کننده و کارگردان سینمای ایران گفت: رئیس سازمان سینمایی تنها یک حلقه هفت هشت نفره و معدودی را در کنار خود دارد که تنها به حرف آن ها گوش داده و بقیه سینماگران برای مشاوره ها و نظرخواهی ها جایگاهی از منظر وی ندارند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شهر موش ها۲» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: با اینکه من برای آقای ایوبی احترام ویژه ای قائل هستم و ایشان را یکی از مدیران خوب فرهنگی کشور می دانم اما معتقدم که ایشان به دلیل استفاده از حلقه معدودی از افراد که دور ایشان را گرفته اند از سینماگران به شدت دور مانده اند.

وی اضافه کرد: متأسفانه طی ۱۸ ماهی که از فعالیت ایشان در سازمان سینمایی می گذرد این سوأل برای بسیاری از سینماگران پیش آمده است که آقای ایوبی با توجه به جایگاهی که در آن قرار دارند آیا خوب از سینما مراقبت می کنند؟ آیا مشاوران معدود ایشان کلیت سینمای ایران هستند؟ آیا آقای ایوبی سلیقه ای عمل نکرده اند؟ این ها همگی سوألاتی است که توسط اهالی سینمای ایران مرتباً پرسیده می شود و کسی نیست که بتواند پاسخ صحیحی به آن ها بدهد.

وی با تأکید بر اینکه بهترین های سینمای ایران در حلقه نزدیکان رئیس سازمان سینمایی هیچ جایگاهی ندارند اظهار داشت: ما از آقای ایوبی انتظار نداشتیم که برخلاف وعده های خود بخش اعظمی از سینمای ایران را نادیده بگیرند. اینکه حلقه ای در سازمان سینمایی تشکیل داده شود و تعداد اندکی از افراد خودی، و مابقی دست اندکاران سینمای ایران غیر خودی شناخته شوند عمل بسیار ناپسندی است که همه سینماگران با آن به شدت مخالف هستند.

وی  ادامه داد: این مسائل همگی جزو دغدغه های ذهنی سینماگران کشور شده است و رئیس سازمان سینمایی هم به این دغدغه ها هیچ ترتیب اثری نمی دهند اما با همه این ها،  سینماگران ایرانی به امید اصلاح چنین رفتار و برخوردهای ناشایست در این شرایط وانفسا فعالیت های خود را در سینما ادامه می دهند. تنها آرزوی ما این است که این حلقه معدود هفت هشت نفره که زیر چتر حمایت آقای ایوبی قرار دارند جای خود را به سینماگران دغدغه مندی بدهند که برای رشد و اعتلای این هنر سال ها دل سوزانده اند.

وی در خاتمه این گفتگو در عین حال خاطرنشان کرد: جوانان و نسل آینده سینمای ایران با سینمای روز دنیا آشنایی دارند و به خوبی می دانند که در حال انجام چه کاری هستند و از این رو مقام آن ها باید در سینمای کشور گرامی داشته شود. من بسیار خوشحالم که در جشنواره فیلم فجر جوانان خوبی حضور داشتند که با تعریفی درست از سینمای کلاسیک، بعد از مدت ها فیلمی خوب را برای سینمای ایران به ارمغان آورده بودند. از این رو جوان گرایی سینما که در دوران آقای ایوبی به آن نگاهی جدی شده است یکی از مقوله های مهمی است که می تواند جای تقدیر و تشکر داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.