پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶

«بهروز افخمی» آمار فروش فیلم‌ها در سال ۹۳ را غیرواقعی خواند

بهروز افخمی در نشست خبری فیلم «آذر ،شهدخت،پرویز و دیگران » در جشنواره فیلم فجر

باشگاه خبرنگاران: «بهروز افخمی» گفت: فروش واقعی فیلم‌ها حدود ۴۰ میلیارد تومان بود یعنی ۱۵ میلیارد کمتر از آنچه که اعلام شد و این به معنای آن است که کمتر از ۱۰ میلیون بلیت فروخته شده بنابراین وضعیت سینما در سال ۹۳ مثل سالهای گذشته است.

بهروز افخمی در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص درستی چینش فیلم‌ها برای اکران نوروزی گفت: اغلب فیلم‌هایی که برای نوروز انتخاب شده را ندیدم ولی از آنونس آثار به نظر می‌رسد چند تا از آنها کمدی است که این موضوع برای نوروز مناسب است.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم در نوروز اکران خوبی داریم ولی بعد از آن معلوم نیست، می‌خواهیم چه کار کنیم.
افخمی بیان کرد: فیلم "روباه" قابلیت اکران نوروزی را داشت چون در این چینش که دیدم جای یک فیلم اکشن پلیسی-جاسوسی به شدت خالی بود که "روباه" را گذاشتند.
وی اظهار داشت: سینما در سال ۹۳ سینمای پررونقی نبود یعنی آماری که اعلام می‌شود آمار درستی نیست، اغلب فیلم‌ها بیش از آن چیزی که فروختند آمار دادند در نتیجه به یک فروش ۵۵ میلیارد تومانی می‌رسیم که درست نیست.
وی افزود: فروش واقعی حدود ۴۰ میلیارد تومان یا کمتر از آن است و این یعنی کمتر از ۱۰ میلیون بلیت فروخته شده بنابراین وضعیت همان وضعیت سال‌های گذشته است یعنی هر ایرانی هر ۷ سال یک بار به سینما می‌رود.
افخمی در خصوص جشنواره امسال گفت: ترجیح می‌دهم راجع به جشنواره اظهار نظر نکنم چون خود من در جشنواره فیلم داشتم ولی از آنجایی که هیچ اهمیتی برای جشنواره قائل نیستم آن را فقط یک جشن و مهمانی تلقی می‌کنم که زیاد راجع به آن فکر نمی‌کنم.
این کارگردان اظهار داشت: پیام من برای مخاطبان سینما در سال ۹۴ این است که اگر فیلم‌های دیدنی پیدا کردند برای دیدن آن به سالن بروند چون سالن برای فیلم دیدن یک ابهت دیگری دارد.
این کارگردان بیان کرد: در سینما ایران جای فیلم‌های اکشن خالی است.

نظرات

  • مصطفى ۱۳۹۳/۱۲/۲۲ - ۰۲:۳۱
    0 0
    براى تاييد حرف آقاى افخمى فقط به يك نمونه اشاره ميكنم كه از روى سايت " سينما تيكت" قابل پيگيرى است . فروش " شهر موش ها " در تهران را از روى سايت ها بدست بياوريد و بعد تعداد سينماهايى را كه در تهران در اختيار داشته را نيز بدست بياوريد ( تمام اين آمار ظرف ١٠ دقيقه قابل بررسى است ) بعد از روى سايت " سينما تيكت" گنجايش سالن هايى را كه در اختيار " شهر موش" ها بوده در بياوريد و از آنجا كه فيلم ظاهرا براى كودكان بوده " دو سانس " هم افتخارى به هر روز اضافه كنيد يعنى يك سانس از ٨ صبح تا ١٠ صبح كح همه سر كار و مدرسه هستند و يك سانس افتخارى هم براى هر شب باسم سانس فوق العاده در نظر بگيريد و بعد تعداد گنجايش سينماهاى فيلم " شهر موشها" را با بالاترين قيمت بليط يعنى ٥٠٠٠ تومان حساب بكنيد ، خواهيد ديد كه آمار فروش شهر تهران اين فيلم چقدر غير واقعى و دروغ است ! انگار عده اى با اقتصاد تحريم شده كشور قصد پولشوي، دارند ! سايت محترم سينما " پرس" شما كارتان خبرنگاريست و بعبارتى ژورناليست هستيد ، چرا پرده درست و حسابى از اين آمار تقلبى برنميداريد ؟؟؟؟ با سپاس و آرزوى موفقيت براى شما

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.