یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱

انتظارات سینماگران از مدیران در سال جدید / ۶

ابراز نگرانی «تورج منصوری» از وضعیت بیمه سینماگران/ مدیران نگاهی جدی به آینده هنرمندان داشته باشند

تورج منصوری*

سینماپرس: تورج منصوری فیلمبردار پیشکسوت سینمای ایران گفت: مسلماً آرزو و انتظار تمامی سینماگران دلسوز، ارتقای سینمای ملی ایران است اما دغدغه دوران بازنشستگی، بیمه، بیکاری و معیشت مانع از آن می شود که اهالی سینمای ایران به این مورد چندان توجه کنند!

مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «۳۳ روز» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من طی تمامی سال هایی که در سینما حضور دارم متوجه شده ام که کلی گویی هیچ فایده ای ندارد و از این رو قصد دارم انتظارم از مدیران فعلی سازمان سینمایی را به صورت مشخص مطرح کنم. انتظاری که من از مدیران فعلی سازمان سینمایی دارم قطعاً اگر دغدغه تمامی سینماگران نباشد، دغدغه بسیاری از آن ها خواهد بود.

وی ادامه داد: من انتظارم از مسئولان سینمای ایران این است که به بیمه سینماگران نگاهی جدی داشته باشند. چرا که در حال حاضر وضعیت بیمه ما به شکلی است که هنگام بازنشستگی و کهنسالی عایدی مان در حد ضعیف ترین اقشار و طبقات جامعه است و به هیچ عنوان کفاف زندگی مان را نمی دهد. این در حالی است که سینماگران در هر صنف، رشته و رده ای، جزو افرادی هستند که در دوران حرفه ای کاری شان سعی به ارتقای فرهنگ کشورمان کرده اند و چنین وضعیت اسفباری در دوران پیری آن ها به هیچ وجه قابل قبول نیست.

منصوری با تأکید بر اینکه مدیران سازمان سینمایی بهتر است به جای دادن وعده های بیش از حد در سال ۹۴ دغدغه های معیشتی تمامی اهالی سینمای ایران را برطرف نمایند اظهار داشت: اگر مسئولان ارشد سینمای کشور در سال جدید به طور کلی تمامی دغدغه های معیشتی، بیمه ای و رفاهی اهالی سینمای ایران را برطرف سازند به صورت ناخودآگاهانه شور و نشاطی تمامی اهالی سینما را در بر خواهد گرفت و این بار همه سینماگران می توانند دست به دست مدیران داده و با اتحاد و یکپارچگی به سمت آن بروند تا سینمای ملی کشور را به حد اعلا ارتقا داده و سپس سینمای ایران را در جهان به خوبی معرفی نمایند.

مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «آواز گنجشک ها» در خاتمه این گفتگو یادآور شد: ورود به چنین مباحثی به عقیده من برای تمامی اهالی سینمای ایران که جزو فرهیختگان فرهنگی کشور هستند باعث تنزل شأن آن ها می شود، اما دغدغه گذران زندگی مانع از آن می شود که سینماگران از ورود به چنین بحث هایی خودداری کنند. از این رو بر تمامی مدیران سینمایی کشور واجب و لازم است که به صورت جدی و یکپارچه مشکلات یومیه اهالی سینما را حل کنند.

گفتنی است؛ منصوری فعالیت هنری را از سال ۱۳۵۰ با عکاسی برای مجله هنر و معماری شروع کرد و سپس در چند فیلم کوتاه تلویزیونی از ساخته‌های فرامرز معطر مانند فیلم «ارگانیک» به عنوان دستیار کار کرد. او بعدتر خودش چند فیلم کوتاه برای تلویزیون مشهد ساخت و در سال ۱۳۵۹ فیلمبرداری فیلم کوتاه «۵۹/۳/۷» را انجام داد. منصوری پس از چند تجربه دیگر در زمینه فیلم‌های کوتاه، فعالیت در سینمای حرفه‌ای را از سال ۱۳۶۳ با فیلم «مردی که زیاد می‌دانست» ساخته یدالله صمدی به عنوان دستیار کارگردان آغاز کرد. او همچنین یکی از مسئولین سازمان سینمایی «چشم سوم» است. این مدیر فیلمبرداری پیشکسوت سینما تاکنون فیلم های زیادی از جمله: «آینه های روبرو»، «جرم»، «گشت ارشاد»، «سنتوری»، «دست های خالی»، «اخراجی ها ۲» و... را بر عهده داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.