شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷

انتظارات سینماگران از مدیران در سال جدید / ۱۰

اسلاملو: سینمای ایران نباید از وقایع روز جهان عقب بماند/ مدیران سینمایی در سال جدید به مفاهیم انقلابی بیشتر بپردازند

محمدرضا اسلاملو

سینماپرس: محمدرضا اسلاملو کارگردان سینما گفت: انقلاب اسلامی یکی از بزرگترین پدیده های قرن است که تحولات بسیاری را نه تنها در کشور ما که در سطح کشورهای جهان به وجود آورده است؛ از این رو پرداختن به آن جزو ضروریات و نیازهای مهم جامعه ما محسوب می شود و من امیدوارم مدیران سازمان سینمایی در سال جاری پرداختن به مفاهیم مد نظر نظام و انقلاب را جزو اهداف اصلی خود قرار دهند.

این کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: انقلاب اسلامی را می توان به تعبیری «بین الطلوعین» نامید. انقلاب اسلامی نقطه روشنی بین تاریکی شب و حیات صبح است و سینما به عنوان مهمترین وتأثیرگذارترین رسانه وظیفه داردکه نوید دهنده روشنی و صبح باشد. سینمای انقلاب اسلامی باید از وظیفه خودش به درستی استفاده کند و با امید به آینده از پایان تاریکی حرف بزند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان سینمای ایران باید از سینماگران دغدغه مند برای تولید فیلم های ارزشی در رابطه با انقلاب اسلامی دعوت نمایند، اظهار داشت: تا مدیران و مسئولان سینمای کشور دغدغه نظام و انقلاب نداشته باشند هیچ نکته مثبتی در سینمای ایران حاصل نمی شود. این مسئله مهم در صورتی محقق می شود که مدیران سینمای کشور تنها به فکر حفظ منافع شخصی شان نباشند و به این بیندیشند که انقلاب اسلامی آن ها را بر سر کار آورده است!

کارگردان فیلم سینمایی «شهابی از جنس نور» خاطرنشان کرد: برخی از سینماگران و مسئولان سینمایی بر این عقیده هستند که سینما تنها ابزاری برای سرگرمی است، هر چند که بنده نیز معتقدم که بعد سرگرمی سینما بر ابعاد دیگرش غلبه دارد اما با این حال باید به این مسئله توجه داشته باشیم که جنس سرگرمی سینما فرهنگی است اما متأسفانه امروزه فرهنگ غربی سینمای ما را بازیچه خود قرار داده است.

اسلاملو ادامه داد: هر مسئولی که بر مسند ریاست سینمای کشور قرار می گیرد باید دغدغه نظام و انقلاب را داشته باشد. مسئولان ما باید نسبت به تحولات جهانی به شدت آگاه باشند و سینمای ایران نباید از وقایع روز جهان عقب بماند. ما در جمهوری اسلامی ایران باید به عنوان پرچمدار و پیش قراول، بسیار جلوتر از آحاد افراد جامعه حرکت کنیم و حرف های خوب و تأثیرگذاری را با تولید فیلم های استراتژیک بیان کنیم.

این کارگردان سینما ایجاد فضای حق جویی و معنوی در جامعه، توجه به ارزش ها و آرمان های انقلاب، رهنمودهای مقام معظم رهبری و... را به عنوان سیاست های اساسی فرهنگ و هنر کشور برشمرد و اظهار داشت: بهتر است مسئولانی که در رأس امور فرهنگی و هنری کشور قرار دارند به جای آنکه تنها به فکر این باشند که با دادن بیلان های کاری خود را به افراد بالادستی شان اثبات کنند به این بیندیشند که فرهنگ و هنر کشور ما به چنین سیاست ها و چارچوب های مهمی برای ادامه حیاتش نیاز دارد.

کارگردان فیلم سینمایی «باغ سید» سپس افزود: متأسفانه ما گاهی در سینمای کشور شاهد آن بوده ایم که سینمای ما به سمت گمراهی پیش رفته است که مقصر این ماجرا نه تنها مدیران سینمایی که برخی از سینماگران نیز هستند. سینماگرانی که از امکانات سینمای کشور سوء استفاده می کنند و هیچ دلسوزی و دغدغه ای در آثارشان نمود پیدا نمی کند.

وی در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: ما بارها شاهد این ماجرا بوده ایم که بسیاری از دست اندکاران و حتی مدیران سینمای کشور با دیدگاه های مختلف جناحی و سیاسی این مسئله را ابراز کرده اند که سینمایی که در ایران وجود دارد، سینمای مطلوب ما نیست اما تا این زمان هیچ شخصی پیدا نشده تا بخواهد با برنامه ریزی های کلان تحولات جدی و بنیادین را برای سینمای کشور به وجود بیاورد تا ما در آینده ای نزدیک شاهد شکوفایی، رشد و تحول سینمای کشور باشیم و من امیدوارم که این امر در سال جدید توسط تمامی مسئولان و سینماگران دغدغه مند در کشور ما لحاظ گردد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.