شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت؛

ابراز امیدواری جلیل رستمی نسبت به همکاری بنیاد فارابی در ساخت «عروسک بی سایه»

جمیل رستمی

سینماپرس: جلیل رستمی کارگردان سینما اظهار داشت: «عروسک بی سایه» با موضوعی خاص مربوط به تاریخ معاصر، امسال با همکاری فارابی ساخته خواهد شد.

رستمی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: برای ساخت فیلم سینمایی «عروسک بی سایه» مشغول مذاکره با بنیاد سینمایی فارابی هستیم که در صورت توافقات نهایی طی ده روز آینده وارد مرحله پیش تولید می شویم.

این کارگردان سینما در ادامه خاطرنشان کرد: فیلمنامه این اثر چند سال پیش در بنیاد سینمایی فارابی تصویب شد و ما درگیر رایزنی با عوامل مختلف برای ساخت این اثر بودیم.

این کارگردان ادامه داد: برای ساخت این فیلم به حمایت بنیاد سینمایی فارابی نیاز داریم اما متأسفانه مسئولان نگاه های حزبی دارند و به جای اهمیت دادن به محتوا و کیفیت آثار به افراد در حزب های خودشان توجه دارند و افرادی امثال من که در هیچ حزبی فعالیت ندارد بدون حمایت از ارگان های دولتی در بخش خصوصی مجبور به کار می شوند

وی سپس در ادامه این گفتگو اظهار داشت: متأسفانه فیلم سینمایی «عروسک بی سایه» اثری خاص است که امکان ساخت آن توسط بخش خصوصی بسیار اندک است.

کارگردان فیلم سینمایی «چشم» درباره موضوع و قصه «عروسک های بی سایه» اظهار داشت: داستان این فیلم درباره کشتار دسته جمعی و اعدام گروهی کرد ها و شیعیان عراقی به دست صدام است.

رستمی افزود: از نظر من این فیلم می تواند با مخاطبان بسیاری ارتباط برقرار کند و پس از ساخت قصد داریم «عروسک بی سایه» را با توجه به موضوعی که دارد در چند کشور مختلف اکران کنیم چرا که از نظر من این اثر دارای مخاطب خاص جهانی است.

این کارگردان اظهار داشت: متأسفانه به دلیل اینکه اینگونه آثار با استقبال چندانی از سوی مخاطبان عام روبرو نمی شوند معمولاً در بخش خصوصی حمایتی از ساخت اینگونه فیلم ها صورت نمی گیرد که اگرچه این امر طبیعی است اما ما را دچار مشکلات فراوانی می نماید.

وی در ادامه این بحث تصریح کرد: نهادها و بنیادهای دولتی می توانند با سرمایه گذاری بر اینگونه آثار، سینمای ایران را از خلأ اینگونه فیلم ها نجات دهند. من با توجه به مذاکراتی که با مسئولان بنیاد سینمایی فارابی داشتم امید دارم که ساخت این فیلم با همکاری این نهاد طی روزهای آینده قطعی شود.  

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.