شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱

وزیر ارشاد به مجلس احضار شد

علی جنتی در اختتامیه نهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر

بانی فیلم: علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پاسخگویی به نمایندگان ملت به مجلس احضار می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم از جمله وزرای کابینه روحانی محسوب می شود که طیفی از نمایندگان مجلس بارها عملکردش را زیر سوال برده اند. انتقاد از برخی فیلم های جشنواره سی و دوم فجر، مخالفت با اکران «عصبانی نیستم!» و «خانه پدری»، اعتراض به وضعیت تئاتر کشور، نمایشگاه کتاب تهران، انتشار برخی کتاب ها، برگزاری کنسرت های موسیقی و جنجال بر سر تک خوانی خواننده زن  تنها برخی از مصادیق مخالفت مجلس با وزارت ارشاد هستند.

این روزها شاهد اکران فیلم «قصه ها» ی رخشان بنی اعتماد هم بودیم که قبلاً برخی از نمایندگان مخالفت خود را با اکران آن اعلام کرده بودند. البته بعید است اکران «قصه ها» دلیل اصلی احضار وزیر ارشاد به مجلس باشد. سیاست های فرهنگی دولت یازدهم در حالی مورد اعتراض نمایندگان مجلس واقع شده است که بسیاری از هنرمندان عملکرد دولت روحانی در حوزه فرهنگ را محافظه کارانه می دانند. هر چه هست وزیر ارشاد قرار است بزودی به مجلس برود و پاسخگوی سوالات نمایندگان مجلس باشد. فارس در این رابطه چنین آورده است: وزیر ارشاد هفته آینده برای پاسخگویی به سؤال برخی از نمایندگان در صحن علنی مجلس حضور می‌یابد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده پس از یک هفته سرکشی به حوزه‌های انتخابیه، نشست علنی خواهند داشت.
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته آینده برای پاسخگویی به سؤال عده‌ای از نمایندگان مجلس در صحن علنی پارلمان حضور می‌یابد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.