یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲

اختصاصی سینماپرس

انجمن سینمای دفاع مقدس ادعای بنیاد فارابی را تکذیب کرد/ سهرابی: هیچ قطعیتی در مورد اسامی فیلم‌ها صورت نگرفته است

روح الله سهرابی*

سینماپرس: صبح امروز در پی اعلام رسمی بنیاد سینمایی فارابی مبنی بر مشارکت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در تولید ۹ فیلم دفاع مقدسی در حال نگارش، این انجمن این خبر را رد کرد.

به گزارش سینماپرس ساعاتی پیش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی در واکنشی به اظهارات محمد خزاعی مبنی بر عدم برگزاری جشنواره فیلم مقاومت در سال جاری به دلیل نبودن تعداد فیلم کافی در حوزه های ارزشی و استراتژیک خبری را در اختیار رسانه ها قرار داد که حاکی از وضعیت ۱۳ فیلم دفاع مقدسی تحت حمایت این بنیاد بود.

از مجموع آثار مورد اشاره، تنها سه فیلم آماده نمایش بوده، یک فیلم در مرحله تدوین قرار داشته و در نهایت تعداد ۹ فیلم در مرحله نگارش فیلمنامه اعلام شد که فارابی ادعا کرد به محض اتمام متن با مشارکت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس ساخته خواهند شد.

این در حالیست که روح الله سهرابی قائم مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در گفتگو با  سینماپرس تأکید کرد: من اساساً خبر بنیاد فارابی را تکذیب میکنم.

وی توضیح داد: ما حدود دو هفته پیش با بنیاد سینمایی فارابی جلسه ای داشتیم که در آن جلسه قرار شد تا پایان سال جاری در ۱۰ پروژه سینمایی با یکدیگر همکاری داشته باشیم اما هیچ قطعیتی در مورد اسامی فیلم ها صورت نگرفته و من نمی دانم این اسامی به چه دلیلی منتشر شده است.

وی ادامه داد: انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از آنجا که مایل است در موضوعات استراتژیک متنوعی از جمله مسئله ریگی، وهابیت، مقاومت در منطقه و... آثاری را تولید نماید هنوز در مورد هیچ فیلمی به قطعیت نرسیده است و ما باید جلوتر برویم تا تکلیف تولید فیلم ها را مشخص نماییم.

وی ادامه داد: یکی از مسائل اساسی ما مسئله تأمین بودجه است که باید بر اساس آن باید برنامه ریزی برای تولید آثار استراتژیک داشته باشیم.

سهرابی گفت: ما تنها از فیلم هایی حمایت خواهیم کرد که پیش از این توسط روابط عمومی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس اسامی شان اعلام شده است. «امپراطوری جهنم»، «مرگ در برلین» و «ملاقات در وین» از جمله این آثار هستند که انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس مدت ها قبل از تولید آن ها حمایت کرده بود.

وی گفت: در هر صورت ما تا فیلمنامه ها را مورد بررسی انجام ندهیم و اولویت های انجمن سینمای انقلاب ودفاع مقدس را لحاظ نکنیم تولید هیچ فیلمی را قطعی نخواهیم کرد.

شایان ذکر است با وجود این ابهام تکلیف سایر فیلمهای اعلام شده بنیاد فارابی که هر یک برای تولید نیازمند مشارکت مالی نهادهای دیگر فرهنگی هستند نیز همچنان نامعلوم است.

لازم به ذکر است که در خبر فارابی به نگارش فیامنامه ۹ فیلم سینمایی اشاره شده است که عبارتند از : امپراطوری جهنم (پرویز شیخ طادی)، صلیب زرد (داریوش فرهنگ)، پیرمرد و خلیج فارس (محسن امیریوسفی)، باران یعنی تو برمی گردی (رسول صدرعاملی)، ۵۷ (دانش اقباشاوی)، سرو زیر آب (محمدعلی باشه آهنگر)، بهشت ا زجنوب شرقی (احمد کاوری)، مرگ در برلین (حبیب اله بهمنی)، ملاقات در وین (محمدرضا عرب).

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.