دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱

صبح امروز در دفتر «دنیای تصویر»

علی معلم جزییات جشن«حافظ» را تشریح کرد/ از اجرای «بهنوش بختیاری» تا توجه به موسیقی و ترانه تیتراژها

علی معلم

سینماپرس: شست خبری جشن حافظ به دبیری علی معلم در دفتر ماهنامه دنیای تصویر با حضور جمعی از اهالی رسانه برگزار و جزییات برگزاری آن تشریح شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، علی معلم منتقد و مدیر مسئول مجله دنیای تصویر در ابتدای این نشست گفت: یکی از ویژگی های جشن حافظ این است که تمام آثار سینمایی و مستندی که از فروردین ماه به نمایش درآمده تا ۲۸ اسفندماه سال ۹۳ مورد ارزیابی و توجه قرار می گیرند و در حوزه  تلویزیون هم به  همین صورت است.

وی افزود: امسال علاوه بر گروه های مختلف سینمایی نزدیک به ۲۰ فیلم در گروه هنر و تجربه اکران شد که به همین دلیل مجموع فیلم های ارزیابی شده نسبت به سال گذشته بالاتر بود و ۷۸ فیلم بود.

دبیر جشن حافظ با اشاره به بخش آثار تلویزیونی خاطر نشان کرد: امسال مانند سال های گذشته به برنامه هایی که مجری محور هستند توجه داشتیم.یکی از فاکتورهای این برنامه ها پر بیننده بودن آن ها در حوزه کاری خودشان بود طبعاً این برنامه ها تفاوت های موضوعی دارند از جمله برنامه پایش با موضوع اقتصادی، خندوانه با موضوع اجتماعی، برنامه ورزشی نود و ماه عسل که یک ملودرام اجتماعی است.

وی در ادامه به پایین آمدن کیفیت برنامه های تلویزیونی اشاره کرد و گفت: تلویزیون سیاستی  اتخاذ کرده است که در برنامه های مجری محور چهره نسازد و  اگر چهره ای مطرح شده به صورتی حذف شود . در حالی که  تلویزیون  قدرت ساختن چهره های موثر را دارد و از این مهم باید به نفع شبکه های خود بهره ببرد کاری در تمام دنیا صورت می گیرد. در این دوره بر جایزه جشن در این خصوص در حوزه رسانه ملی جدی گرفته شود زیرا با تکیه بر مجری کارشناسان صاحب شخصیت معتبر می توان به موفقیت های بسیاری دست یافت.

وی درباره موسیقی تیتراژ در این دوره از جشن حافظ گفت:علی لهراسبی و رضا یزدانی جزء کسانی هستند که در زمینه موسیقی صاحب سبک در این حوزه  هستند، فکر می کنم موسیقی تیتراژ حلقه ای ارتباطی میان مردم و سریال ها و فیلم ها است . به عقیده من موسیقی و ترانه تیتراژ حلقه های ارتباطی مخاطب عام با ترانه های تیتراژ است که در دنیا هم دیده می شود و مورد توجه است.

معلم ادامه داد: جشن حافظ یک تذکری است به ارتباط سینما و تلویزیون با مخاطبین و در جهت رشد این بخش بزرگ از جامعه قدم برمی دارد. در جشنواره‌های دیگر که برگزار می شود، جشنواره منوط به فیلم هایی هستند که شرکت می کنند. برخی از فیلم ها در جشنواره داخلی شرکت نکردند یا نرسیدند یا نخواستند اما در جشن حافظ همه فیلم ها مورد نظر قرار می گیرد. در بسیاری از فستیوال های معتبر دنیا این مهم دیده می شود و در این جشن موقعیتی فراهم می شود که آثاری که مردم دیدند مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: برای داوری در آثار تلویزیونی این مهم بود که آثار توانایی حضور در خانه های مخاطب را داشته باشند که خود  یکی از  اهداف این جشن است که مردم با سینما و تلویزیون ارتباط برقرار کند.

دبیر جشن حافظ در خاتمه نشست خبری درباره مجری امسال جشن گفت: مجری اصلی برنامه مانند هر سال خودم هستم. مجری ابتدایی بهنوش بختیاری است سال های گذشته از خانم ها مهتاب کرامتی، لیلا اوتادی، بهاره کیان افشار و استفاده کردیم. دبیر اجرایی آذر معماریان خواهند بود و  کارگردانی این جشن به  عهده  علی اوجی است.

معلم گفت: در این جشن دو اجرای موسیقی زنده  خواهیم داشت که رضا یزدانی  غزل از حافظ را می خواند و ترانه سینمایی که از نام آثار سینمایی ایرانی در آن دیده می شود کاری از رضا یزدانی در جشن حافظ رونمایی خواهد شد.  به دلیل این مهم که تلویزیون خصوصی نداریم مراسم  به صورت زنده پخش نمی شود و علاقمندان می توانند از طریق دی وی دی این مراسم را دنبال کنند.

پانزدهمین دوره جشن حافظ سه شنبه ۲۶ ساعت ۱۹ در تالار کشور برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.