سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵

بدرقه «احمد علامه دهر» به سمت خانه ابدی/ هنرمندی چشمایش اهدا شد

تشییع پیکر مرحوم احمد علامه دهر

سینماپرس: پیکر احمد علامه دهر با حضور هنردوستان، هنرمندان و مسئولان از روبروی تالار وحدت به سمت قطعه نام آوران تشییع شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم تشییع پیکر احمد علامه دهر هنرمند تئاتر و تلویزیون صبح امروز سه شنبه ۱۳ مرداد با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان همچون علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، ایرج راد مدیرعامل خانه تئاتر، پیمان شریعتی، عباس عظیمی و... از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه نام‌آوران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ایرج راد مدیر عامل خانه تئاتر در سخنانی کوتاه ضمن اظهار تسلیت بابت غم از دست دادن این هنرمند پیشکسوت به خانواده‌اش، خاطرنشان کرد: متاسفانه باز هم یکی از عزیزان و هنرمندان ما از میانمان رفت. کارهای احمد علامه‌دهر بر هیچکس پوشیده نیست و همه می‌دانند که او سال‌های سال در عرصه هنرهای نمایشی و سایر هنرها توانمندی‌های بسیاری داشت و در نهایت در راه هنر و سرصحنه این اتفاق برایش افتاد. متاسفانه در این گونه موارد کمترین توجه باید و شاید به هنرمندی که سرصحنه دچار آسیب شده است، انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد:  نکته دیگری که باعث تاسف است این است که متاسفانه قطعه هنرمندان مملو از هنرمندان شده است و پر شده است و الان مدتی است که اگر کسی از عزیزان ما از میانمان می‌رود باید در قبرهای دو طبقه جایگزین شود. امیدوارم هرچه زودتر این مساله حل شود.

سپس اصغر همت به جایگاه آمد و گفت: قرار نبود من اینجا صحبت کنم. زیرا صحبت درباره کسی که از کودکی با آو آشنا بوده‌ام برایم سخت است. او برای من همان فرد چست و چالاکی است که در قهوه‌خانه چهارفصل شیراز در اوایل دهه پنجاه ستاره شد. او زمانی استاد سیاه‌بازی شیراز شد که یدالله صادقی اسطوره سیاه‌بازی این شهر درباره او گفت که علامه دهر استاد بهتری است.

داود فتحعلی بیگی دبیر جشنواره آیینی و سنتی  که سال‌ها با مرحوم علامه دهر همکاری داشت، در مراسم تشییع پیکر این هنرمند در سخنانی گفت: همه آن چیزهایی که جناب راد و اصغر همت در مورد احمدعلامه دهر گفتند به جا بود. من اینک حرفی اضافه‌تر نمی‌زنم جز اینکه بگویم احمد علامه‌دهر در شیوه بازیگری تخت حوضی یک مکتب به جا بود.

وی در پایان از مرحوم علامه‌دهر به عنوان یک انسان پر از شادی یاد کرد که هیچگاه در مقابل سختی‌ها خم به ابرو نمی‌آورد.

مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی نیز در سخنان کوتاهی درباره علامه‌دهر، گفت: هر کسی که از او یاد می‌کرد از لبخندها و شوخی‌های او می‌گفت و این مدت که این اتفاق سر صحنه سریال «پرده‌نشین» برایش افتاد، همگان به نیکی از او یاد می‌کردند و از مدیران و جامعه هنری می‌خواستند که برای او کاری انجام دهند. اینها نشان از شخصیت و بزرگی اوست و من از جانب خود به همسر علامه‌دهر که همه نقاشی‌هایش را به او تقدیم می‌کرد و فرزندانش تسلیت می‌گویم.

در آخر این مراسم نیر نیما علامه فرزند مرحوم علامه دهر در پایان قطعه‌ای از آلبومش را که به گفته خود مورد علاقه پدرش بوده است، برای حاضران خواند.

در این مراسم اعلام شد که چشم های علامه دهر اهدا شده است.

نماز میت برای احمد علامه‌دهر به امامت حجت‌الاسلام دعایی خوانده شد و سپس پیکر وی به سمت بهشت زهرا منتقل شد.

مراسم ختم وی جمعه ۱۶ مرداد در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.