شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶

در گفت و گو با سینماپرس:

صباغ زاده: سرمایه‌گذاری که بدون شناخت کافی وارد سینما شود پول خود را حیف و میل کرده است

مهدی صباغ زاده کارگردان در خبرگزاری سینمای ایران

سینماپرس:مهدی صباغ زاده کارگردان سینما به خبرنگار سینماپرس گفت: سرمایه گذاران بدون شناخت از کارگردان و تهیه کننده در سینما ، پول خود را حیف و میل می کنند.

این کارگردان و تهیه کننده سینما در  گفت و گو با سینماپرس، در این خصوص توضیح داد: متاسفانه طی سالهای گذشته در سینمای  ایران سرمایه گذاران  بدون هیچ تحقیقی برای  برخی فیلم ها هزینه صرف می کنند و از آنجایی که این فیلم ها ساختاری ضعیف  داشته و قدرت برگشت سرمایه اولیه را هم ندارند، سود قابل قبولی تامین نمی شود و سرمایه گذاران انگیزه تولید فیلم از دست می دهند.

صباغ زاده همچنین گفت: این سرمایه گذاران نه با مقوله سینما آشنایی دارند و نه سابقه تهیه کننده و کارگردانی که با وی قصد همکاری دارند را می شناسند؛ در نهایت نتیجه این می شود که  فیلم مربوطه فاقد عناصر و ویژگیهای مطلوب فیلمسازی از کار در می آید و  این عدم موفقیت، لطمات زیاد مالی و روحی بسیاری به سرمایه گذار وارد می کند.

این کارگردان در عین حال به علاقمندان فعال در حوزه سینما یادآور شد: کار تهیه و تولید در سینما باید به صورت تخصصی  و با شناخت و آگاهی بالا همراه باشد. و سرمایه گذاران در تعامل با کارگردان و تهیه کننده لداند چه  چیزی می خواهند برای سینما تولید کنند و برای فیلمشان قرار است در سینما چه اتفاقی بیافتد. باید برای آنها سوالاتی مطرح شود که سازندگان فیلم تا چه حد با ذائقه مخاطب آشنا هستند و آیا  فیلم مورد نظر می تواند اساسأ مخاطب را به سینما بکشاند؟

وی افزود: برخی فیلمسازان کشورمان با اطمینان از این که فیلمشان در گیشه می فروشد، فیلم تولید می کنند؛ حال اینکه در اکران جوابی نمی گیرند و فیلمشان با ضرر و زیان همراه می شود و این باعث کنار کشیدن سرمایه گذاران از تولید فیلم می شود. این درحالیست که حمایت کننده های مالی باید در تولید فیلم به تخصص و تجربه تهیه کننده و کارگردان توجه جدی تری داشته باشند.

این کارگردان در ادامه گفت: در حالیکه بسیاری از کارگردانهای خوب سینما این روزها به دنبال  جذب سرمایه هستند نباید سرمایه ها به دلیل عدم شناخت سرمایه گذار و فیلمساز انتظارات و توقعات یکدیگر حیف و میل شود.

وی خاطر نشان ساخت: فیلمسازی به هر قیمتی و تنها با تکیه بر سرمایه یک شخص که چه بسا فارغ از نفع مالی با دلسوزی وارد حوزه سینما شده است نباید صورت بگیرد؛ این رویه یک ارتباط یک طرفه است و موجب عدم ورود سرمایه گذاران به این هنر و صنعت در کشور می شود.

صباغ زاده گفت: سینماگران باید در جلسات آشنایی و مشورتی اولیه، همه حقایق و پیش بینی های واقع بینانه خود نسبت به سطح استقبال مخاطب از فیلمشان را صادقانه برای حمایت کنندگان مالی خود مطرح کنند تا سرمایه گذار با اطلاع از احتمال سود و زیان در سینما وارد این عرصه شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.