یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶

سینماپرس و جشنواره فیلم «یاس»/ ۱

امینی: فیلمسازان جوان با ساخت فیلم ویدئویی به‌نوعی مدیریت تولید را تجربه می‌کنند

علیرضا امینی کارگردان در نشست سریال «میلیاردر» در فرهنگسرای رسانه

سینماپرس: علیرضا امینی کارگردان سینما معتقد است: ساخت فیلم ویدئویی برای فیلمسازان جوان فرصت بسیار خوبی است تا آنان مدیریت تولید و نحوه کار را از این طریق تجربه کنند.

کارگردان فیلم «هفت دقیقه تا پاییز» در آستانه برگزاری سومین جشنواره فیلمهای ویدئویی یاس در رامسر در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در این زمینه توضیح داد: به فیلمسازان جوان توصیه می کنم به فیلم ویدئویی نگاه جدی تری داشته باشند؛ حال چه این فیلم ها در شبکه نمایش خانگی توزیع شود و چه در تلویزیون به نمایش درآید.

وی اضافه کرد: مدیریت  همزمان پنجاه نفر و هم اینکه به ساختار و کیفیت یک فیلم توجه داشته باشید بسیار نکته حائز اهمیتی است که کارگردانان جوان به خوبی می توانند در این فضا بیاموزند.

وی در عین حال گفت: کارگردانان ما باید به این نکته اهمیت دهند  که مدیوم سینما با تلویزیون کاملا متفاوت است و به واسطه اینکه دوربین دیجیتالی شده نباید هر فیلم را سینمایی دانست. سینما قواعد میزانسن و دکوپاژ خاص خود را دارد و فیلمهای ویدئویی قواعد و ملزومات خود را.

علیرضا امینی به صحبت هایش افزود: در تمام دنیا فیلم های مربوط به سینما، تلویزیون، شبکه کابلی و غیره رواج دارد و ما نفس ماجرا را نمی توانیم زیر سوال ببریم اما باید قواعد ساختاری این دو مقوله در حین ساخت رعایت شود.

کارگردان فیلم «دانه های ریز برف» همچنین  در بخش دیگری از صحبت خود در مورد کیفیت و ساختار فیلم های ویدئویی  گفت: متاسفانه باید بگویم در چند سال گذشته به شدت کیفیت فیلم های ویدئویی افت کرده است و بعضا  فیلم های ضعیف تلویزیونی می بینیم که در آن ضعف ساختاری مشهود است؛ این یعنی فیلمساز شعور مخاطب را نادیده می گیرد.

این کارگردان همچنین در مورد علت ضعف این فیلم ها توضیح داد: مقوله مالی مهمترین بخش این  مسئله است. فیلم ها با هزینه کم و به نیت اینکه زودتر ساخته شوند در فرایند تولید قرار می گیرند و اینجاست که کار به لحاظ کیفی آسیب می بیند.

وی همچنین در مورد دلیل عدم حمایت دستگاهها و سازمانها از ساخت این نوع فیلم ها گفت: وقتی سینمای ایران از ضعف بودجه رنج می برد و مباحث دیگر اولویت سرمایه گذاری مسئولین است نباید توقع داشت بودجه و حمایت های بخش دولتی صرف تولیدات تصویری از جمله فیلمهای ویدئویی شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.