سه‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹

سینماپرس و جشنواره فیلم «یاس»/۲

لدنی: اولویت ساخت فیلم‌های ویدئویی باید با دستیاران کارگردان‌ها باشد

علی لدنی

سینماپرس: علی لدنی تهیه کننده سینما و تلویزیون معتقد است در ساخت فیلم های ویدئویی، باید اولویت با دستیاران کارگردان‌ها با سابقه طولانی باشد نه تنها افراد علاقمندی که با فضای فیلمسازی بطور تجربی آشنایی ندارند.

این تهیه کننده فیلم های ویدئویی در آستانه برگزاری سومین جشنواره فیلم های ویدئویی یاس در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس گفت: متاسفانه فضای کار در بخش نمایش خانگی به نسبت سالهای گذشته بسیار محدود شده و دیگر صدا وسیما و موسسات ویدئویی و سایر سرمایه گذاران رغبتی برای تولید این گونه فیلم ها ندارند.

لدنی در خصوص دلیل این موضوع اظهار داشت: شاید دلیل این موضوع به آن بر می گردد که طی سالهای گذشته خیلی کم فیلم خوب و با کیفیت مناسب تولید شد و به تبع آن مخاطبان هم از فیلمها استقبال نکردند و برگشت مالی برای سازندگان صورت نگرفت؛ از طرف دیگر منابع مالی صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی هم به شدت افت پیدا کرد در حالی که سرمایه و داشتن هزینه لازم مهمترین مورد در رونق بازار این فیلم هاست.

وی در عین حال گفت: البته ذکر این نکته ضروریست که در سال جدید تولید فیلم های ویدئویی با حساسیت و احساس مسئولیت بیشتری همراه شده است و دیگر همچون گذشته سیاست بر کمیت تولیدات نیست، بلکه توجه مدیران بیشتر روی کیفیت فیلم هاست و قطعأ این کنترل و نظارت مضاعف در تولیدات باعث بالا رفتن سطح کیفی فیلم ها می شود و محصول خوبی به مخاطب عرضه خواهد شد.

این فعال حوزه سینما و تلویزیون در ادامه در مورد فیلمسازان جوانی که فیلم ویدئویی کار می کنند گفت: تجربه کار ویدئویی برای کارگردانان فیلم اولی بسیار تجربه خوبی خواهد بود اما باید این کارگردانها باید سابقه دستیاری طولانی داشته و علاقمند به کار در این فضا باشند؛ ضمن اینکه باید فیلم نامه خوبی هم در اختیارشان قرار بگیرد چرا که یک متن حرفه ای زمینه رشد را برای کارگردانان فیلم اول فراهم می کند.

لدنی در بخش دیگری از صحبت خود با بیان اینکه در تولید تله فیلم هایم نظارت کامل روی کار دارم گفت: در حال حاضر ابزار کار در سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی دوربین دیجیتال است ولی باید بین فیلم ویدئویی که برای تلویزیون ساخته می شود با فیلمی که در شبکه نمایش خانگی توزیع می شود تفاوت قائل بود.

وی در همین زمینه توضیح داد: اساسأ تله فیلمها متناسب با ساختار تلویزیون میشوند و آثار نمایش خانگی در چارچوب قواعد سینما؛ لذا فعالان حوزه فیلمهای ویدئویی حتمأ می بایست با اطلاعات و دانش کافی از این موضوع به تولید بپردازند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.