یکشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

قاری زاده: «رفقای خوب» امکان جذب سه نسل را دارد/ اکران عمومی؛ پس از ماه محرم

فیلم سینمایی«سلام پدر بزرگ»

سینماپرس: مجید قاری زاده کارگردان سینما که با «رفقای خوب» متقاضی حضور در جشنواره بین المللی فیلم نوجوان همدان است گفت: علاوه بر نوجوانان ۳ نسل ایران نیز می توانند با این اثر ارتباط خوبی را برقرار نمایند.

کارگردان فیلم سینمایی «پسران آجری» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: شاید در وهله اول «رفقای خوب» فیلمی با محوریت پیرمردها باشد اما از آنجا که به مسائل اجتماعی و خانوادگی روز می پردازد می تواند مخاطبی از همه اقشار و طیف ها را با خود درگیر کند.

وی تصریح کرد: من معتقدم در زمانه ای که اغلب فیلمسازان اجتماعی سینمای ایران در ورطه تکرار افتاده اند این فیلم اثری نو و جذاب خواهد بود. به هر حال مخاطب امروز به غیر از تماشای فیلم هایی با موضوعات «خیانت» و امثالهم به تماشای سایر فیلم ها نیز احتیاج دارد.

قاری زاده با تأکید بر اینکه «رفقای خوب» را به دلیل روند طولانی مدت کارهای فنی به جشنواره فیلم نوجوان ارسال کرده است، اظهار داشت: از آنجا که سال گذشته در ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر من درگیر فیلمبرداری این اثر بودم و کارهای فنی فیلم تا چندی پیش ادامه داشت، تصمیم گرفتم این اثر را بعد از آماده شدن به اولین جشنواره موضوعی که بر سر راهش است ارسال کنم.

وی ادامه داد: «رفقای خوب» قطعاً پس از ایام ماه محرم اکران عمومی خواهد شد و مایل نیستم که آن را برای حضور در جشنواره های دیگر نگه دارم چرا که شرایط روز سینمای ایران به گونه ای است که بهتر است هرچه سریعتر فیلم ها اکران عمومی شوند و سرمایه اولیه شان را به تهیه کننده بازگردانند. البته به دلیل این که بنیاد سینمایی فارابی در ساخت این اثر مشارکت داشته من به تنهایی نمی توانم برای فیلم تصمیم گیری کنم.

کارگردان فیلم سینمایی «دخترم سحر» سپس با اشاره به تغییر عنوان فیلمش از «سلام پدربزرگ» به «رفقای خوب» گفت: من سال ها قبل فیلمی با عنوان «پدربزرگ» را ساخته بودم و برخی پیشنهاد دادند که بهتر است نام این فیلم را با واژه «پدربزرگ» نعیین نکنم تا شائبه تکرار فیلم به ذهن مخاطبان خطور نکند.

شایان ذکر است پیشکسوتان سینمایی بسیاری چون جمشید مشایخی، داریوش اسدزاده، محمد کاسبی، عنایت بخشی و رضا رویگری در این فیلم حضور دارند و بازیگران دیگری چون نوید لایقی مقدم، نعیمه نظام دوست، رامین ناصر نصیر،  بیتا خردمند، غلامرضا صادقی، صحرا مشایخی، محمد هاشی و ازالیا صادقی نیز از بازیگرانی هستند که در «سلام پدربزرگ» ایفای نقش کرده اند.

​ عوامل فیلم سینمایی «سلام پدربزرگ» ‌عبارتند از: نویسنده و کارگردان، مجید قاری‌زاده مدیر فیلمبرداری، فریدون شیردل، مدیر صدابرداری: فرخ فدایی، تدوین: کاوه ایمانی، طراح صحنه و لباس : قاسم ترکاشوند، طراح گریم : سیامک احمدی - دستیار اول و برنامه ریز : محمد عزیزی، دستیار اول فیلمبردار : رسول تنهایی، عکاس: اکبر اصفهانی - صداگذار: علی ابوالصدق، منشی صحنه ف: سمیه شهرابی - دستیار دوم کارگردان: علیرضا توانا، گریمور بانوان : میترا گیوه چی، گریمور آقایان، داود فتحی، طراح جلوه های ویژه : ایمان کرمیان - دستیاران فیلمبردار : محمد سقر - نادر گلچی - منصور تنهایی، دستیار اول صحنه : حمید بخشی، مدیر صحنه : سعید پیر هادی - دستیار صحنه : قائم ترکاشوند، دستیار لباس : شیرین مسلمی - مدیر تدارکات: حسین فیض آبادی، دستیاران تدارکات : امیر مرایی، علی ولی پور، جواد سیدی، مدیر مالی: ابراهیم تفرشی مدیر تولید: مسعود دلیری و تهیه‌کننده: مجید قاری‌زاده

گفتنی است «سلام پدربزرگ» نهمین فیلم سینمایی قاری زاده است؛  پیش از این ساخت فیلم های «پسران آجری، «جوانی»، «شقایق»، «دخترم سحر» و «سرزمین آرزوها» از جمله این فیلم های سینمایی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.