یکشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶

گفتگوی سینماپرس با «آقای بازیگر»

انتظامی: شرایط جسمانی مناسبی ندارم/ در فصل پاییز جلوی دوربین کیمیایی خواهم رفت

عزت اله انتظامی*

سینماپرس: عزت الله انتظامی بازیگر پیشکسوت سینمای ایران در رابطه با وضعیت فعلی جسمانی اش گفت: متأسفانه این روزها شرایط جسمانی مناسبی ندارم و همین باعث شده تا به صورت فیزیکی از هنر دور بمانم.

آقای بازیگر در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: خوشبختانه طی ماه های گذشته کمی بهتر شده بودم اما به دلیل کهولت سن بیماری همچنان گریبانگیرم است.

وی در عین حال گفت: من بسیار خوشحالم که همیشه در آثاری ایفای نقش کرده ام که در تاریخ سینمای ایران ماندگار شده اند و این روزها خودم را آماده می کنم تا جلوی دوربین مرد خوب سینما یعنی مسعود کیمیایی بروم.

وی با تأکید بر اینکه از مدت ها قبل حضورش در جدیدترین فیلم مسعود کیمیایی قطعی شده است، اظهار داشت: کیمیایی یکی از بهترین فیلمسازان سینمای ایران است و کار خود را به خوبی بلد است و من قطعاً در فیلم جدیدش بازی خواهم کرد چرا که هم کیمیایی را خیلی دوست دارم و هم وقتی که او داستان فیلم را برای بازگو کرد از نقش بسیار خوشم آمد. خوشبختانه ساخته شدن فیلم کیمایی قطعی است و در فصل پاییز جلوی دوربین او خواهم رفت.

بازیگر فیلم سینمایی «اجاره نشین ها» در پاسخ به این سوأل که آیا در فیلم داریوش مهرجویی نیز به ایفای نقش خواهد پرداخت گفت: ساخته شدن فیلم داریوش مهرجویی قطعی نیست و ایشان چند ماه قبل پیشنهادی برای حضور در فیلم جدیدشان به من دادند که امیدوارم شرایط ساخت فیلمشان مهیا شود.

انتظامی سپس با تأکید بر اینکه پیشنهادهای زیادی برای بازی در آثار سینمایی دارد خاطرنشان کرد: مرتباً فیلمنامه های زیادی برای مطالعه به دست من می رسند اما به قدری ضعیف هستند که انسان رغبتی به حضور در آن ها ندارد.

گفتنی است؛ عزت‌الله انتظامی ۳۱ خرداد سال ۱۳۰۳ در تهران متولد شد. او که شهره به لقب «آقای بازیگر» است تاکنون در ده ها فیلم سینمایی، سریال تلویزیونی و تئاتر به نقش آفرینی پرداخته و یکی از چهره های ماندگار هنر بازیگری ایران زمین است. این بازیگر تونمند ایران زمین فارغ التحصيل از مدرسه شبانه تئاتر و سينماي هانوفر آلمان، دانشكده هنرهای زيبای دانشگاه تهران و دكترای افتخاري از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است. وي فعاليت هنري را با پيش پرده خواني در تماشاخانه كشور آغاز كرد. بازي در فيلم «واريته بهاري» به كارگرداني پرويز خطيبي نخستين تجربه سينمايي اوست. داریوش مهرجویی کارگردان فیلم سینمایی «گاو» استعداد این بازیگر توانا را کشف کرد و آن را پروراند. بازی های او در دیگر آثار مهرجویی همچون: «آقای هالو»، «دایره مینا»، «پستچی»، «اجاره نشین ها»، «بانو» و... باعث بروز توانایی‌های بسیار او شد. انتظامی علاوه بر نقش‌آفرینی در آثار مهرجویی، در فیلم‌های کارگردانان مطرح و پرآوازه دیگری چون زنده یاد علی حاتمی، مسعود کیمیایی و... نیز بازی کرده است. انتظامی پس از انقلاب و به خصوص در دهه شصت در انواع و اقسام نقش ها به بهترین نحو ممکن ظاهر شد. بازی او در فیلم های «حاجی واشنگتن»، «گراند سینما»، «خانه خلوت»، «ناصرالدین شاه اکتور سینما»، «روز فرشته»، «روسری آبی» و «خانه ای روی آب» اوج هنرنمایی او در کارنامه سینمائی اش است. عزت الله انتظامی همچنین پدر مجید انتظامی آهنگساز مطرح ایران است.

نظرات

  • مهناز ۱۳۹۴/۰۶/۲۹ - ۱۴:۴۸
    1 0
    سلام استاد بعد از چهل سالگی دیگر فیلمی از شما ندیدم و دلم برای بازی تان خیلی تنگ شده /حداقل اگر چهره شما را نمیبینیم طنین صدایتان زیباست/همواره پیرو ز و جاودانه باشید/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.