یکشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷

سینماپرس و جشنواره ویدئویی «یاس»/ ۳

مهرداد خوشبخت: باید انتخاب کارگردان برای تولید فیلم های ویدئویی با حساسیت بیشتری صورت گیرد

مهرداد خوشبخت کارگردان در نشست فیلم « عقاب صحرا» در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس:مهرداد خوشبخت کارگردان سینما و تلویزیون در آستانه برگزاری جشنواره فیلم های ویدئویی یاس گفت: انتخاب کارگردان برای ساخت فیلم های ویدئویی باید با دقت نظر بالا و حساسیت همراه باشد.

کارگردان فیلم «تا مدار ده درجه» در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با اشاره به روند تولید تله فیلم در سیما در دو دهه گذشته اظهار داشت: درسالهای ابتدایی که تولید تله فیلم رواج پیدا کرده بود با اینکه زمان تله فیلم ها از سریال ها پایین تر بود اما گهگاه به دلیل استفاده فیلمساز از عوامل کاملأ حرفه ای برآورد هزینه آنها از یک سریال بالاتر بود.

وی ادامه داد: اما بعد از مدتی ساخت فیلم های ویدئویی در تلویزیون دستخوش تغییراتی شد و کاهش حمایت های مالی باعث شد کیفیت فیلم ها تا همین مدت اخیر با افت زیادی همراه شود.

کارگردان فیلم «صدای پای من» با اشاره به تغییرمدیریت در صدا و سیما خاطرنشان ساخت: این روزها در دوره مدیریت جدید رسانه ملی و با تغییر برخی سیاستها، تولیدات فیلم های تلویزیونی به شدت کاهش پیدا کرده و شبکه های تلویزیونی برای این رسانه چندان فیلمی تولید نمی کنند؛ حتی سیمافیلم  هم در یک سال اخیر بیش از چهار یا پنج تله فیلم تولید نکرده است.

ویتوضیح داد: بهنظر می رسد جدا از مشکلات مالی مدیران جدید سیما با کاهش تولیدات در صدد ارتقای سطح کیفی فیلمها هستند حال اینکه چنین برنامه ریزی چندان کارشناسانه نیست و در واقع حالت افراط  و تفریط به خود گفته است.

وی با کنایه گفت: نه به آن زمان که فیلم تلویزیونی با کیفیت نازل به وفور تولید می شد و نه به اینکه در حال حاضر به تولید سالی تنها چهار یا پنج فیلم تلویزیونی اکتفا می کنیم.

وی تأکید کرد: مسئولین تلویزیون باید به این مسئله اهمیت دهند که تولید تله فیلم برای عده ای محل ارتزاق است و عده ای فیلمساز روی منابع مالی این حرفه حساب باز می کنند. ای کاش تصمیم گیرندگان به بازار کار این افراد هم فکر می کردند و با نگاه و بررسی دقیق تر و در نظر گرفتن توازن مورد نیاز، میزان تولید را کاهش می دادند.

کارگردان فیلم «عقاب صحرا» تصریح کرد: فراموش نکنیم که اغلب فیلمسازان ویدئویی هم مانند سینماگران فعال در عرصه تولیدات بلند سینمایی از مسیر حرفه ای عبور کرده اند و نمی شود آنها را نادیده گرفت؛ در عین حال این از وظایف سرمایه گذار و تهیه کننده است که از مجموع این دسته از همکاران، کارگردانان حرفه ای تر را با حساسیت بیشتری برای تولید فیلم ویدئویی انتخاب کنند تا دستگاههایی همچون صدا و سیما نگران کیفیت آثار تولیدی نباشند.

این کارگردان همچنین گفت: یکسری فیلم ها توسط شبکه نمایش خانگی عرضه می شود و نمی توانیم بگوییم این فیلم ها چون در این شبکه عرضه می شوند فاقد کیفیت هستند و در اکران سینماها نمی توانند موفق باشند. لذا توجه به این دسته از فیلمسازان نیز ضروریست.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.