سه‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸

در گفتگو با سینماپرس اعلام کرد؛

مصیری: «دنیای آقای حاجی» را اسفند کلید خواهم زد/ نیازی به حضور در جشنواره فیلم فجر ندارم

منوچهر مصیری

سینماپرس: منوچهر مصیری کارگردان سینما گفت: بازنویسی نهایی فلیمنامه «دنیای آقای حاجی» به اتمام رسیده و این فیلم اسفندماه سال جاری در تهران کلید می خورد.

کارگردان فیلم سینمایی «آخرین خون» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: طی سال های اخیر همواره در صدد تولید فیلم بوده ام اما متأسفانه به دلیل بیماری و سایر اتفاقات ناگوار شرایط ساخت جدیترین اثر سینمایی ام محقق نشد اما در این مدت روی چندین فیلمنامه به شدت کار کرده ام و بعد از بارها بازنویسی و مشاوره گرفتن از همکاران حرفه ای و پیشکسوت خودم در صدد هستم که این فیلم را اسفندماه سال جاری جلوی دوربین ببرم.

وی سپس با تأکید بر اینکه شرایط سنی همواره باعث وسواس در میان فیلمسازان می شود اظهار داشت: زمانی که سن فیلمسازان بالا می رود دیگر دوران آزمون و خطای آن ها گذشته است و نمی توانند ریسک کننده و بدون هرگونه تفکری اقدام به ساخت فیلم کنند؛ چرا که قطعاً فرصت محدودی برای حضور آن ها در سینمای حرفه ای فراهم است و از این رو است که بسیاری از فیلمسازان پیشکسوت ما یا خانه نشین شده اند، یا خارج نشین و یا ترجیح می دهند هرچند سال یک بار، با تأمل و وسواس زیاد فیلم بسازند.

مصیری ادامه داد: اینکه برخی افراد مرتباً می گویند شرایط بد اقتصادی حاکم بر سینما عامل اصلی عدم تولید فیلم های سینمایی است، حرف درستی است؛ چرا که تجربه ثابت کرده اگر فیلمنامه خوبی نوشته شود فیلم با استقبال خوب از سوی مخاطبان روبرو می شود و کمتر از مدت یک ماه سرمایه اولیه آن همراه با سود به تهیه کننده باز می گردد.

کارگردان فیلم سینمایی «دنیا» در پاسخ به این سوأل که چرا فیلمش را برای حضور در جشنواره فجر نساخته گفت: دیگر احساس نیازی به حضور در جشنواره فجر ندارم؛ من فیلم را برای مردم می سازم و از همین حالا به گرفتن یک زمان اکران خوب از سازمان سینمایی می اندیشم، من می خواهم مردم فیلم مرا ببینند و از آن لذت ببرند و همین باعث می شود که مجدداً تشویق به تولید فیلم های بعدی ام بشوم.

این فیلمساز سپس در رابطه با جزئیات این اثر سینمایی اظهار داشت: «دنیای آقای حاجی» بعد از بازنویسی های مکرر نیاز به فضایی زمستانی-بهاری دارد و از این رو برنامه ریزی ما به گونه ای بود که این فیلم اوایل اسفند ماه در تهران جلوی دوربین برود و سپس در فروردین ماه بتوانیم به مدت یک هفته در شهر اصفهان نیز فیلمبرداری داشته باشیم.

کارگردان فیلم سینمایی «ازدواج صورتی» افزود: این اثر سینمایی که به مشکلات اقتصادی جوانان برای تشکیل و گذران زندگی در جامعه امروز ایران می پردازد ۳-۴ بازیگر اصلی دارد که همگی آن ها قطعاً مانند فیلم های قبلی من از میان چهره های شاخص سینما انتخاب خواهند شد؛ قهرمان های اصلی «دنیای آقای حاجی» یک زن و یک مرد هستند و روند داستان به گونه ای است که می تواند برای عموم مخاطبان ملموس و باورپذیر باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.